LinkedIn doda gry wideo! Platforma chce zachęcić firmy do rywalizacji
Media społecznościowe właściwie od zawsze kojarzyły się w mniejszym lub większym stopniu z grami wideo. Wielu z nas pamięta, jak na Naszej Klasie wprowadzono różnego rodzaju gierki nastawione na socjalizowanie, a przecież podobnie wyglądała sytuacja na Facebooku. Wszystko opierało się na interakcji ze znajomymi - czasem w formie wzajemnego wsparcia w danych produkcjach, a innym razem bazując na aspektach rywalizacji.
I choć dziś jest to temat znacznie mniej oblegany, niż jeszcze lata temu, to wygląda na to, że ciekawe kroki planuje podjąć LinkedIn. Jak poinformował na X Nima Owji, korporacja pracuje obecnie nad grami, które miałyby być dostępne w aplikacji platformy. Na początek mają to być proste pozycje, które będą bazowały na zasadach, jakie znamy między innymi z głośnego swego czasu Wordle.
Co jednak wyjątkowo ciekawe, choć rywalizacja będzie mogła odbywać się oczywiście na polu jednostek, to LinkedIn zamierza iść krok dalej - zamierzają zaimplementować ranking firm! Oznacza to, że pracownicy danego zakładu będą mogli wspólnie wbijać punkty, aby uplasować się wyżej, niż inny. Trzeba przyznać, że jest to wyjątkowo ciekawy zamysł i na początku na pewno będzie cieszył się sporym zainteresowaniem. Później ważne będzie podtrzymanie rozgłosu.
Niemniej, pierwsze komentarze są raczej sceptyczne. Pojawiają się osoby chwalące taki ruch, ale nie brakuje krytyków, którzy zarzucają LinkedInowi zbyt śmiałe dążenie do bycia "nowym Facebookiem". Na pewno warto dalej obserwować sprawę, bo może być o niej głośno.