Denuvo chce walczyć z przedwcześnie udostępnianymi grami. Zaprezentowano nowe zabezpieczenie antypirackie
Mogłoby się wydawać, że czasy świetności piractwa są już dawno za nami. Mimo to zabezpieczenia antypirackie wciąż są potrzebne, podobnie jak ich udoskonalanie. Słynne Denuvo zaprezentowało nową metodę.
Denuvo to system zabezpieczeń antypirackich, których obecnie nie trzeba przedstawiać żadnemu pecetowcowi. Dziś jest on obecny w większości grach wydawanych przez dużych wydawców. Mimo to piraci co jakiś czas próbują ominąć zabezpieczenia, przez co Denuvo wciąż musi być ulepszane.
Producent Irdeto ujawnił właśnie nową metodę zabezpieczeń, nazwaną TraceMark for Gaming. Ma ona na celu ujawnianie leakerów, którzy udostępniają grę przedwcześnie tzn. na etapie wewnętrznych badań, zamkniętych beta testów czy egzemplarzy udostępnionych prasie do recenzji.
TraceMark™ for Gaming w wyjątkowy sposób radzi sobie z problemem wycieku zawartości, zwłaszcza we wrażliwej fazie przedpremierowej tworzenia gry. Wprowadza efekt odstraszający, umożliwiając precyzyjne śledzenie wycieku treści aż do ich źródła. Ta funkcja sprawia, że potencjalni wyciekowcy zastanawiają się dwa razy, wiedząc, że każda nieautoryzowana dystrybucja może być bezpośrednio z nimi powiązana.
Znaki wodne nie są niczym nowym w branży, gdyż często można je spotkać podczas zamkniętych testów, do których uczestnicy mają dostęp po wcześniejszym podpisaniu klauzuli poufności. Jednak wygląda na to, że autorzy systemu zabezpieczeń opracowali własny sposób na dopracowanie tej metody.
Wyróżniającą cechą TraceMark™ jest samoobsługowy portal wykrywania, zaprojektowany w celu umożliwienia programistom i właścicielom treści niezależnej weryfikacji obecności znaków wodnych w ich treściach. Wykrywanie jest możliwe nawet w przypadku ataków odpornościowych, takich jak zmiany luminancji, rozmycie, kompresja i kadrowanie.
Technologię znakowania wodnego można również zintegrować z produktem antysabotażowym Denuvo, dzięki czemu jest to rozwiązanie jednym kliknięciem, które zniechęci do wycieków treści i gier.
W przypadku studiów gier przeprowadzających testy rozgrywki i zamknięte beta testy TraceMark™ znacznie zwiększa środki bezpieczeństwa w środowisku tworzenia gier. Umożliwia precyzyjne śledzenie i uwierzytelnianie poszczególnych użytkowników biorących udział w tych testach, zapewniając programistom możliwość pewnego śledzenia wszelkich wycieków z powrotem do ich źródła. Rozwiązanie może być stosowane razem z produktem Denuvo Anti-Piracy (Anti-Tamper), w celu kontrolowania dystrybucji treści przedpremierowych. Ten poziom kontroli ma kluczowe znaczenie podczas wrażliwych faz tworzenia gry.
Wreszcie, technologia ta rozwiązuje wyjątkowe problemy związane z bezpieczeństwem związane z wydarzeniami prasowymi i dystrybucją kopii recenzenckich. Oznaczając egzemplarze recenzji i skanery prasowe widocznymi lub niewidocznymi znakami wodnymi, twórcy gier mogą dodać dodatkową warstwę bezpieczeństwa. Gwarantuje to, że jeśli jakakolwiek zawartość wycieknie przedwcześnie przed określonymi okresami embarga na recenzje, można ją dokładnie prześledzić wstecz do źródła, zachowując w ten sposób integralność oficjalnej premiery gry.
Co ciekawe, w odróżnieniu od Denuvo Anti Tamper, TraceMark for Gaming ma nie wpływać na wydajność tytułów.
Technologia może obejmować zarówno niewidoczne, jak i widoczne techniki znakowania wodnego. To podwójne podejście pozwala na osadzanie niewykrywalnych identyfikatorów bezpośrednio w treści gry, zapewniając, że oryginalna jakość gry pozostaje nienaruszona. Łatwość integracji z istniejącymi procesami programistycznymi sprawia, że jest to atrakcyjna funkcja dla twórców gier, którzy chcą zabezpieczyć swoją zawartość bez uszczerbku dla doświadczenia gracza.