Sztuczna Inteligencja przyszłością gier. Ubisoft i Convai demonstrują rozmowy z NPC bez skryptów

Gry
1710V
Convai AI
Bartosz Dawidowski | 20.03, 10:59

Wczoraj pisaliśmy o wielkich ambicjach NVIDIA, która pomaga w tworzeniu silnika pozwalającego na szybkie tworzenie wiarygodnych i reagujących dynamicznie na poczynania gracza postaci NPC AI. Dziś swoja cegiełkę do tematu dokłada Ubisoft.

Kolejny wielki wydawca zapowiada, że w jego grach będziemy za jakiś czas wchodzić w interakcje z "inteligentnymi NPC" - postaciami wykreowanymi i zarządzanymi przez zaawansowane systemy AI.

Dalsza część tekstu pod wideo

Ubisoft zaprezentował podczas GDC 2024 swoją wersję tej technologii. To Project NEO NPC, który powstaje we współpracy z NVIDIA oraz z Inworld.

Postacie są zaprogramowane tak, aby reagować na wypowiedzi gracza w określony sposób lub nie reagować, w zależności od ich zaprogramowanej osobowości. Po raz pierwszy w życiu mogę porozmawiać z postacią, którą stworzyłem. Marzyłam o tym od dziecka” - opowiada Virginie Mosser z Ubisoft Paris.

Project NEO NPC pozwala na uzyskiwanie postaci, które reagują w sposób dynamiczny na nasze wypowiedzi. NPC odpowiadają na różne sposoby, w zależności od nadanych im cech charakteru i nie powtarzają ciągle tej samej kwestii.

Ubisoft podkreśla, że to wciąż prototyp, który znajdzie zastosowanie w grach pewnie dopiero za kilka lat. Działanie tego dema można zobaczyć na stronie redakcji TheVerge. Pracownik rzeczonego serwisu miał okazję spędzić na rozmowach z NPC-ami w demie kilkanaście minut. Trzeba powiedzieć, że wypada to zaskakująco dobrze - postacie szybko rozpoznają komunikaty głosowe i reagują na nie w przekonujący sposób.

Swoją wizję wdrożenia postaci AI w grach ma też Convai. Firma chwali się, że już teraz można prowadzić nieoskryptowane konwersacje z postaciami w grach. Poniżej czekają na was materiały wideo prezentujące możliwości tej technologii. Prezentacje wykonano w środowisku Unity.

Warto przypomnieć, że z firmą Inworld AI oraz z NVIDIA ścisłą współpracę nawiązał również Xbox. Spójrzcie przy okazji na imponującą, wczorajszą demonstrację mozliwości silnika Inworld AI, kreującego NPC w grach.

Źródło: TheVerge https://www.techspot.com/news/102317-ai-driven-cyberpunk-game-demo-shows-why-machines.html

Komentarze (51)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper