Capcom oszukał graczy? Kontrowersyjna decyzja w Dragon's Dogma 2 sprawiła, że klienci miażdżą grę na Steam
Jedna z najlepiej ocenianych gier w 2024 roku mierzy się z fatalnymi opiniami na premierę. Dragon’s Dogma 2 negatywnie zaskoczyło graczy.
Dragon’s Dogma 2 to pierwsza produkcja Capcomu oferowana w wyższym standardzie cenowym, lecz jak widać Japończycy chcą zarobić jeszcze więcej. Twórcy dodali do gry kontrowersyjne mikrotransakcje w dniu premiery.
Dragon’s Dogma 2 może pochwalić się znakomitym startem na Steam. Tytuł single-player w dniu premiery (w nocy z czwartku na piątek) ogrywało w jednym momencie ponad 184 tysiące graczy – to rekordowy wynik dla Capcomu. Producent nie mógł świętować tak dobrego rezultatu w przypadku innych tytułów single-player (Resident Evil 4 Remake czy Resident Evil Village).
Dragon's Dogma 2 on Steam has reached 173k players and is now Capcom's highest concurrent user peak record for a single player game, beating out Resident Evil 4 and Village pic.twitter.com/s8SMGzr9tC
— Wario64 (@Wario64) March 22, 2024
Capcom zaserwował jednak bardzo nieprzyjemną niespodziankę fanom, którzy kupili RPG-a akcji w dniu premiery – firma dodała do produkcji mikrotransakcje, które są określane przez społeczność mianem „pay-2-win”.
Jak P2W mogło znaleźć się w grze single-player? Japońscy deweloperzy pozwalają kupić kamienie przebudzenia (4,49 zł), dorzucili płatny edytor postaci (9 zł), zapewniają sprzęt obozowy (13,51 zł), a nawet oferują kryształy Szczeliny, za sprawą których możemy między innymi zatrudnić Pionki. To nie koniec, ponieważ gracze mogą także kupić „kryształ portu”, który tak naprawdę jest formą szybkiej podróży.
Capcom nie oferuje błyskawicznego przemieszczania się pomiędzy lokacjami w Dragon’s Dogma 2, a niektóre podróże są naprawdę wymagające, tymczasem gracze mogą zyskać przedmiot, dzięki któremu przeniosą się do wybranego miejsca. Natomiast za wspomniane kryształy zatrudnimy znacznie mocniejszych pomocników i dzięki temu otrzymamy bardzo łatwy poziom trudności.
Mój problem jest następujący:
Kryształy Szczeliny mogą ułatwić grę z pionkami wyższego poziomu, więc w zasadzie sprzedają ci "łatwy poziom trudności" za opłatą.
Szybka podróż jest celowo ograniczona, ale sprzedają ci kryształy portowe. Zasadniczo usunęli szybką podróż, aby sprzedać ją z powrotem.
To śliska droga do "marzenia" Johna Riccatello z EA o płaceniu mikrotransakcjami za pociski w Battlefield.
My issue with this is the following:
— Jez (@JezCorden) March 22, 2024
Rift Crystals can make the game easier with higher level Pawns, so they're basically selling you "easy difficulty" for payments.
Fast travel is intentionally restricted/limited, but they're selling you port crystals. They basically removed…
Tym samym przedsiębiorstwo może świętować sukces (największa premiera single-player na Steam), jednakże odbiór wprowadzonej treści nie należy do najlepszych i produkcja otrzymuje „w większości negatywne” recenzje na Steam. Tylko 34% tekstów ma pozytywny wydźwięk. W większości negatywnych recenzji pojawia się narzekanie na mikrotransakcje, ale część graczy wspomina również o słabej optymalizacji i problemach w grze na PC.
Warto zwrócić uwagę, że Dragon's Dogma 2 może pochwalić się bardzo pozytywnymi recenzjami, a dziennikarze nie wspominają o mikrotransakcjach, które zostały dodane do gry w dniu premiery.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dragon's Dogma II.