Horizon Forbidden West na PC nie ma raytracingu. Deweloperzy ujawniają dlaczego
Horizon Forbidden West jest już dostępne na PC. Za przygotowanie odpowiada Nixxes Software, które przygotowało już kilka portów gier od PlayStation. Te wersje są zazwyczaj bogate w nowe funkcje, które mają polepszyć wrażenia z gry. Jednak tym razem tytuł nie posiada jednej z istotnych funkcji.
Horizon Forbidden West to kolejna gra PlayStation, która trafiła do posiadaczy komputerów. Gra jest już dostępna na Steamie.
Gry PlayStation, które otrzymują konwersję na PC, zazwyczaj są wzbogacane o szereg funkcji, dzięki którym gra ukazuje się w najlepszej możliwej wersji. Horizon Forbidden West również należy do tego grona.
Digital Foundry przeprowadził niedawno analizę portu i zauważył, że Horizon Forbidden West nie posiada raytracingu. Odpowiedzialny za optymalizację gry, programista ze studia Nixxes Software, Michiel Roza wraz z kilkoma innymi deweloperami udzielił redakcji wywiadu, w którym ujawnił m.in., że wprowadzenie śledzenia promieni było rozważane, lecz było trudne w implementacji.
Biorąc pod uwagę liczbę godzin filmów i skali uznaliśmy, że gra wygląda naprawdę dobrze, jest w niej silny kierunek i naprawdę nie chcieliśmy z nią zadzierać.
Trudno dziwić się tym słowom, gdyż Horizon Forbidden West jest produkcją ogromną i również Guerilla Games nie zdecydowało się na wprowadzenie popularnego efektu. Dlatego w rozmowie także jeden z oryginalnych deweloperów, Jeroen Krebbers zabrał głos.
Jest tu dużo zawartości, może 100 kilometrów kwadratowych lub więcej, i musielibyśmy przejść przez całą grę... To po prostu zadziwiające... Oczywiście skalowalność między PS4 i PS5 oznaczała, że chcieliśmy skupić się na rzeczach, które będą działać zarówno na PS4, jak i PS5, co niestety wykluczało RT. I nie jest to łatwy dodatek do wersji na PC. Oczywiście bardzo podoba nam się technologia.