Xbox zmienia kurs. Phil Spencer mocno o ekskluzywności gier, pokoleniu Z i dalszej ekspansji
Phil Spencer w ostatnim wywiadzie dla GameSpot, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat tego, jak pokolenie Z wpływa na strategię ekskluzywności gier na Xboxa.
Spencer zauważył, że młode pokolenie chce mieć dostęp do treści na różnych platformach, co skłoniło Xbox do „zmiany” i dostosowania strategii.
Spencer podkreślił, że Xbox nie jest już postrzegany jako pojedyncze urządzenie podłączone do telewizora, ale jako platforma, na której można znaleźć świetne gry, niezależnie od posiadanych urządzeń. Ta zmiana podejścia jest odpowiedzią na badania pokazujące, że tzw. pokolenie Z chce mieć dostęp do swoich ulubionych treści wszędzie.
W ramach nowej strategii Microsoft ogłosił plany wydania niektórych swoich gier na platformy PlayStation i Switch. Decyzja ta wywołała wiele dyskusji, ale według Spencera jest to krok „wzmacniający Xboxa na dłuższą metę”. Spencer zapewnia, że każda decyzja jest podejmowana z myślą o wzmocnieniu marki.
W kontekście tych zmian Spencer nie wyklucza możliwości wydania większej ilości gier ekskluzywnych z Xboxa na inne platformy, ale jak podkreślił, nie będzie to dotyczyć wszystkich produkcji — zapewne największych tytułów. Microsoft, będąc jednym z największych wydawców na konsolach PlayStation i Nintendo, głównie dzięki Minecraftowi, planuje kontynuować trend i dalej wydawać serię Call of Duty na PlayStation przez następną dekadę, a także rozważa ekspansję na konsolę Nintendo.
Podkreślając znaczenie innowacji i adaptacji, Spencer zapewnia, że Xbox pozostaje skoncentrowany na dostarczaniu unikalnych doświadczeń dla graczy. Mówi o planach dotyczących rozszerzenia usługi Project xCloud oraz o nowych, ekscytujących projektach, które mają pojawić się w nadchodzących miesiącach.
W kontekście ostatnich wydarzeń Spencer wyraża również swoje przemyślenia na temat wpływu zwolnień na morale zespołu i przyszłość firmy. Podkreśla, że choć decyzje te były trudne, są one częścią długoterminowej strategii Xboxa mającej na celu wzmocnienie pozycji lidera w dynamicznie zmieniającym się świecie gier.