Borderlands 4 oficjalnie! Wydawca GTA 6 kupił Gearbox Software i przejął najważniejsze IP
W 2021 roku Embracer sięgało po wiele studiów i zespołów. Koncern w tym czasie kupił Gearbox Software, tymczasem po sprzedała studio odpowiedzialne za serię Borderlands.
Embracer w ostatnim czasie oficjalnie ogłosiło sprzedaż Saber Interactive, jednocześnie nowy nabywca miał sięgnąć także po 4A Games (Metro) oraz Zen Studios (Pinball FX). Problemy finansowe szwedzkiego holdingu nie zakończyły się wraz z tą transakcją, dlatego nie musieliśmy zbyt długo czekać na kolejny interesujący ruch.
W 2021 roku Embracer pozyskało Gearbox Software za około 1,3 mld dolarów, tymczasem dzisiaj oficjalnie Take-Two kupiło studio odpowiedzialne za serię Borderlands za 460 mln dolarów. Należy jednak zwrócić uwagę, że Szwedzi wydali 363 mln dolarów, połowę w akacjach, a przekazanie 1 mld dolarów było związane z osiągnięciem celów w ciągu następnych 6 lat.
Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ:TTWO), jedna z największych na świecie firm zajmujących się interaktywną rozrywką, ogłosiła, że zawarła ostateczną umowę z Embracer Group w celu przejęcia The Gearbox Entertainment Company, wielokrotnie nagradzanego twórcy definiujących branżę gier rozrywkowych, za 460 milionów dolarów.
Take-Two potwierdziło, że przejęcie ma zostać sfinalizowane w pierwszym kwartale roku podatkowego Take-Two 2025 (zakończonego 30 czerwca 2024 r.)
Tym samym Take-Two posiada w swoim katalogu takie marki jak Grand Theft Auto, Red Dead Redemption, NBA 2K, WWE 2K, BioShock, ale także Borderlands, Tiny Tina's Wonderlands i Homeworld.
Wydawca przekazał, że powstają dwie nowe gry z serii Borderlands:
Take-Two przejmie rozległe portfolio własności intelektualnej Gearbox, w tym pełną własność uznanych przez krytyków i komercyjnie uznanych serii Borderlands i Tiny Tina's Wonderlands, a także Homeworld, Risk of Rain, Brothers in Arms, Duke Nukem i przyszłych projektów Gearbox. Gearbox ma obecnie sześć kluczowych projektów interaktywnej rozrywki na różnych etapach rozwoju, w tym pięć kontynuacji, z których dwie pochodzą z serii Borderlands i Homeworld, oraz co najmniej jedną ekscytującą nową własność intelektualną. Poza tymi planami Take-Two uważa, że istnieją dodatkowe możliwości inwestowania w nowe projekty i rozszerzania sprawdzonych marek Gearbox.
Natomiast David Ismailer w pewnym stopniu potwierdził powstawanie Borderlands 4 – prezes 2K wspomniał o „aktywnej pracy nad kolejną częścią serii”:
Dzięki prawie 20-letniej historii współpracy, Gearbox odegrał integralną rolę w naszym sukcesie, biorąc pod uwagę ich wyjątkową zdolność do tworzenia interaktywnej rozrywki, która zawiera ukochane postacie, ekscytujące nowe światy i humorystyczne historie. Cieszymy się, że możemy powitać Randy'ego Pitchforda i jego zespół pełen pasji, utalentowanych programistów w 2K i nie możemy się doczekać wydania wielu projektów w przyszłości jako współpracownicy. Uwielbiamy współpracę z Gearbox przy każdej odsłonie serii Borderlands i cieszymy się, że możemy aktywnie pracować nad kolejną częścią serii.
We're incredibly proud to announce we're joining the Take-Two Interactive/@2K family. pic.twitter.com/ot1gJK4TUp
— GearboxOfficial (@GearboxOfficial) March 28, 2024