Mikrotransakcje w przyszłych grach od CD Projekt: „Nie wykluczamy, że w przyszłości użyjemy tej metody [...]”
W ostatnich wydarzeniach związanych z przemysłem gier wideo Capcom został skrytykowany za wprowadzenie mikrotransakcji w grze Dragon’s Dogma 2.
Umożliwiają one graczom na szybkie podróżowanie lub edycję postaci, jednak trzeba za to zapłacić prawdziwymi pieniędzmi.
CD Projekt Red on microtransactions in their future games pic.twitter.com/pF2cTi7xPd
— JuiceHead (@JuiceHead33) March 29, 2024
W wyniku tego RPG, które otrzymało pozytywne recenzje przed premierą, zadebiutowało z „mieszanymi” ocenami użytkowników na Steam. Tylko 40% pierwszych 10 000 ocen było pozytywnych (obecnie przesunęło się to do 57% z 48 000).
W rozmowie z StockWatch.pl (za pośrednictwem JuiceHead), CFO CD Projekt, Nielubowicz, sugeruje, że firma nie przyjmie podobnego stanowiska wobec swoich przyszłych gier. „Nie widzimy miejsca dla mikrotransakcji w przypadku gier dla pojedynczego gracza” - powiedział. „Ale nie wykluczamy, że w przyszłości użyjemy tej metody w przypadku projektów wieloosobowych” - skończył.
Capcom odpowiedział na krytykę swoich mikrotransakcji tym miesiącu, przepraszając graczy „za wszelkie niedogodności”. W komunikacie opublikowanym na Steam Capcom stwierdził, że „wszystkie wymienione poniżej przedmioty można zdobyć w grze lub zakupić w płatnym DLC”.
CD Projekt jest znanym twórcą gier takich jak Wiedźmin i Cyberpunk 2077. Ich stanowisko w sprawie mikrotransakcji w grach dla pojedynczego gracza może być ważnym sygnałem dla branży.