Gearbox potwierdza przykre konsekwencje rozstania z Embracer Group
Gearbox Entertainment niedawno zostało sprzedane przez Embracer Group w ręce Take Two Interactive. Firma ujawniła, że zdecydowała się zwolnić osoby, które były powiązane z dawnym wydawcą.
Gearbox Entertainment – firma, do której należą takie marki jak Borderlands czy Duke Nukem, wróciła do Take Two Interactive, które w 2021 r. zdecydowało się ją sprzedać Embracer Group. Niedawno w Sieci pojawiły się informacje sugerujące, że to przejęcie spowodowało, że część osób zostało zwolnionych.
Redakcja Eurogamer otrzymała oficjalne oświadczenie, w którym Gearbox potwierdził restrukturyzację. Co prawda, nie ujawniono, ile osób pożegnało się z pracą, jednakże firma zapewnia, że nie zostały zwolnione osoby odpowiedzialne za rozwój gier.
Dziękujemy za myśli i troskę o The Gearbox Entertainment Company, ponieważ niektóre doniesienia o wewnętrznej komunikacji i działaniach zaczynają płynąć kanałami publicznymi.
Dążąc do realizacji naszej misji, jaką jest dostarczanie rozrywki światu, jesteśmy wdzięczni, że nasz talent i możliwości są interesujące dla Was i Waszej publiczności. Embracer Group będzie nadal informować o swoim programie restrukturyzacji, który wpłynął na niektóre części Gearbox, które nie są związane z rozwojem gier Gearbox Software.
Dziękujemy za umożliwienie nam skupienia się na naszych ludziach i radzeniu sobie z sytuacją ze współczuciem oraz zarządzaniu procesem, balansując między naszym obecnym obowiązkiem a zobowiązaniem do naszej przyszłości.
W swoim oświadczeniu, przedstawiciele Gearbox wspomnieli o tym, że Embracer Group będzie informować o dalszych postępach w restrukturyzacji. I faktycznie, podczas telekonferencji z inwestorami (o której poinformowała kilka dni temu redakcja Rock Paper Shotgun) dyrektor generalny Lars Wingeford zabrał głos w tej sprawie.
Ujawnił on, że sprzedaż Gearboxa kończy trwający od zeszłego roku proces i obecnie Szwedzi nie planują pozyskanie kolejnych studiów, gdyż jest na to za wcześnie. Co więcej, Wingefors zdradził, że Embracer zdecydował się na sprzedanie kilku firm (na początku 2023 r. miał ich 138), gdyż jego zdaniem miały ujemne przepływy pieniężne. Aby je poprawić, przedsiębiorstwo zamierza skupić się na tworzeniu lepszych gier.