Sony wdraża ekonomiczne narzędzia dla deweloperów gier na PS5 Pro. Trwają prace nad tytułami startowymi na PS6

Gry
3316V
PS5 Pro
Łukasz Musialik | 03.04, 14:47

PlayStation 5 Pro to półgeneracyjna aktualizacja konsoli. Została zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwić twórcom łatwe i ekonomiczne wprowadzanie ulepszeń do gier, które są już w trakcie produkcji.

W najnowszym odcinku (251) podcastu Broken Silicon na kanale Moore's Law is Dead's, doświadczony deweloper, który pracował nad serią „The Elder Scrolls”, wypowiedział się o mocy przyszłej konsoli Sony.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podobnie jak większość osób, które wyraziło już swoje zdanie na temat PlayStation 5 Pro i jej specyfikacji technicznej, w tym choćby Digital Foundry, konsola nie może być znacznie potężniejsza od modelu bazowego, ponieważ deweloperzy potrzebują nie tylko czasu na zaplanowanie gier na taki sprzęt, co trwać może nawet kilka miesięcy, ale muszą także uwzględnić wyższy budżet, który zwykle jest już „ściśnięty” do granic możliwości.

To oznacza, że Sony w swoim małym gronie oddanych studiów nie tylko rozmawia o przyszłych grach na PlayStation 6. Kilka z nich jest już w fazie produkcji. Mają być system-sellerem, elementem startowym zachęcającym do zakupu nowej generacji konsol.

Z kolei PlayStation 5 Pro ma oferować etykietę „Trinity Enhanced” dla gier, które wykorzystują możliwości Pro, mogąc dostarczyć m.in. rozdzielczość 4K i stałe 60 klatek na sekundę. Dzięki szybszej pamięci RAM (o 28%) i GPU (o 45%) względem modelu bazowego, konsola będzie mogła oferować podwójną prędkość renderowania.

Sony zdając sobie sprawę z ogólnych kosztów, jakie ponosi deweloper, tworzy narzędzia bardziej przyjazne programistom, aby w prosty i przede wszystkim ekonomiczny sposób wdrożyć ulepszenia, takie jak ich autorski PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution), którego implementacja będzie znacznie łatwiejsza niż rozwiązanie od AMD FSR.

Mimo że PlayStation 5 Pro ma zostać oficjalnie ujawnione później w tym roku, już teraz budzi duże zainteresowanie wśród graczy i deweloperów. Sony stawia na łatwość implementacji ulepszeń, co stanowi znaczący krok naprzód w porównaniu z tym co jeszcze lata temu oferowało w swoim PlayStation 3.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (149)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper