Batman od twórców Śródziemie: Cień Mordoru powstawał! Gameplay pokazuje interesujący projekt
Monolith Productions pracowało nad tytułem z uniwersum Batmana. Gra znajdowała się w zaawansowanej fazie, lecz finalnie studio otrzymało inne zadanie.
W latach 2012-2017 na rynku zadebiutowały trzy gry z uniwersum Władcy Pierścieni, jednakże specjaliści z Monolith Productions mogli zrobić niemałą niespodziankę, oferując pozycję z Obrońcą Gotham w roli głównej. Tytuł powstawał, a Batman miał być pierwszą produkcją oferującą System Nemesis.
Monolith Productions lata temu otrzymało za zadanie zrealizowanie gry w „Nolanverse”, dlatego deweloperzy przystąpili do rozwijania „Projekt Apollo”. Przygoda Batmana w całkowicie otwartym Gotham City miała zapewnić szereg mechanik, które dobrze znamy ze Śródziemie Cień Mordoru.
SpideyRanger opowiedział nieco więcej o produkcji, a w zasadzie zebrał wcześniej publikowane materiały, które wyciekły między innymi za sprawą deweloperów – twórcy chwalili się intrygującym projektem, który najwyraźniej nigdy nie ujrzy światła dziennego.
Warner Bros. nie zdecydowało się na realizację dwóch gier z serii Batman w podobnym czasie, bowiem jak wiadomo, to Rocksteady Studios pracowało nad Batman Arkham.
Trudno powiedzieć, dlaczego ostatecznie Projekt Apollo przegrał z wizją Rocksteady Studios, lecz wydaje się bardzo prawdopodobne, że jedną z przeszkód stworzył sam Christopher Nolan – pomysły deweloperów nie spotkały się z aprobatą reżysera.
Wątek z filmami i zdjęciami związanymi z anulowaną przez Monolith Productions grą wideo Batman o kryptonimie "Project Apollo".
Otwarty świat Gotham można było przemierzać, szybując i wykorzystując hak (jak w grach Arkham) lub korzystając z Tumblera/Batmobilu.
The open world of Gotham could be traversed by either gliding and utilizing the grappling hook (as established in the Arkham games) or by operating the Tumbler/Batmobile. pic.twitter.com/VZKXJBFsgP
— SpideyRanger 🇬🇭 (@Dageekydude) April 3, 2024
Wyposażenie gadżetów i praca detektywistyczna
Wczesna sekwencja skradania i mechanika walki (ta ostatnia byłaby oparta na systemie Arkham)
Early stealth sequence and combat mechanics (Latter would've been based on the Arkham system) pic.twitter.com/18uTxPzKm6
— SpideyRanger 🇬🇭 (@Dageekydude) April 3, 2024
W grze miał zadebiutować mechanizm "Nemesis System", w którym wrogowie zachowują wspomnienia z potyczek. Ta funkcja została stworzona z nadzieją na odróżnienie gry od serii Arkham, pomimo innych elementów z nią współdzielonych.
Warner Brothers uznało, że posiadanie dwóch serii gier o Batmanie nie jest dobrym pomysłem, więc gra o Batmanie została przerobiona na projekt Władcy Pierścieni i w ten sposób otrzymaliśmy "Cień Mordoru".
Warner Brothers didn't think that having two Batman gaming franchises was a great idea so the Batman game was retooled to a Lord of the Rings project and that's how we got "Shadow of Mordor" pic.twitter.com/dkfJv2Jvua
— SpideyRanger 🇬🇭 (@Dageekydude) April 3, 2024