Gry będą jeszcze droższe. "70 dolarów to przeszłość. Niska cena kojarzy się z niską jakością"
Szykujcie portfele, gdyż już niedługo kolejne gry mogą stać się jeszcze droższe. Takiego zdania jest dyrektor jednego z wydawców.
Od premiery konsol obecnej generacji obserwujemy, jak kolejni wydawcy decydują się na podwyższenie cen swoich produktów. Zaczęło się od kilku firm, jednakże kolejne szybko zdecydowały, że jest to kierunek, jaki trzeba obrać. Sytuacja na świcie jest jaka jest, więc nic dziwnego, że korporacje szukają zysków i oszczędności gdzie tylko się da. Na temat cen gier wypowiedział się prezes Saber Interactive.
Matthew Karch twierdzi, że 70 dolarów za grę to relikt przeszłości, a rynek tytułów AAA jest skonstruowany tak, że twórcy muszą ograniczać koszty produkcji i dokonywać cięć. CEO stwierdził, że jego firma chciałaby stworzyć biznes, w którym pojawią się gry ze średniej półki cenowej. Za przykład podaje tu Helldivers 2. Rosnące koszty mogą sprawić, że nie tylko najwięksi wydawcy będą sprzedawać swoje gry za więcej niż 70 dolarów.
Myślę, że wraz ze wzrostem kosztów produkcji gier, tytuły za 70 dolarów odejdą do lamusa. Naprawdę tak uważam. Po prostu nie sądzę, by było to zrównoważone... Pamiętasz szum wokół Cyberpunka? Moim zdaniem gra ostatecznie wypadła dobrze, ale kiedy oczekiwania są tak wysokie i tak dużo pieniędzy wkłada się w jeden tytuł, jest to niezwykle ryzykowne dla firmy, która to robi. Co jeśli się nie uda? Myślę, że rynek przesunie się w kierunku rozwoju, który niekoniecznie będzie niższej jakości, ale będzie kładł nacisk na znalezienie sposobów na obniżenie kosztów.
Matthew Karch zaznacza, że przyszła gra od Saber (Space Marine 2) będzie sprzedawana w cenie 70 dolarów, ponieważ obawia się, że odbiorcy będą postrzegać niższą cenę jako symbol niskiej jakości. Obecnie za największe tytuły musimy zapłacić między 320 a 350 zł. Już wcześniej pojawiały się głosy, że nawet takie kwoty nie są wystarczające, aby zapewnić firmom zadowalające wyniki. Szkoda tylko, że wysoka cena nie zawsze idzie w parze z wysoką jakością. Dobitnie pokazał to Ubisoft, którego gra "AAAA" bardzo szybko trafiła na duże przeceny.