Witchfire z pierwszą większą aktualizacją. Polacy przygotowali nowy zwiastun rozgrywki

Gry
1207V
Witchfire new update April 2024
Grzegorz Cyga | 09.04, 18:40

Witchfire to nowy projekt Adriana Chmielarza i jego studia The Astronauts, który wciąż jest rozwijany. Do gry trafiła właśnie pierwsza, większa aktualizacja. 

Witchfire to nowy pierwszoosobowy shooter z elementami gier typu soulslike, roguelite i extraction, który od 20 września 2023 roku jest dostępny na Epic Games Store w ramach wczesnego dostępu.  Od tamtego czasu gra otrzymywała szereg usprawnień, lecz dopiero teraz twórcy przygotowali większą aktualizację, która oprócz szeregu poprawek wprowadza też sporo nowości.

Dalsza część tekstu pod wideo

Od dzisiaj fani Witchfire mogą zapoznać się z łatką nazwaną Ghost Galleon. Jej główną atrakcją jest nowy system Gnosis, od którego teraz będzie zależeć poziom trudności rozgrywki.

Nowa funkcja, zwana Gnosis, pozwoli graczom na "przekroczenie poziomu" (nieznacznie) bez odpowiedniego wzrostu poziomu trudności wroga. Gnoza to rozumienie czarnej magii przez ofiarę. W miarę jak ta okultystyczna wiedza się rozwija, gracze zyskują moc i odkrywają ukryte ścieżki i wydarzenia w grze.

Dyrektor kreatywny gry i współzałożyciel studia, Adrian Chmielarz ujawnił, że chciał, by nowe elementy rozgrywki pasowały do fabuły.

Wiedźma zsyła Nieszczęścia na ofiary, które zapuszczają się coraz dalej i dalej w jej królestwo. Groźba katastrofy jest ogromna, ale nagroda również. Wiedźma ma tendencję do wyprowadzania tych ataków, gdy gracze są ranni, w najsłabszym momencie – co nie zawsze było dobrze odbierane przez graczy – ale ten projekt nadal wydaje mi się ekscytujący. Zachowaliśmy więc jego duszę, ale przeprojektowaliśmy go tak, aby był bardziej sprawiedliwy. Jest to funkcja, która zarówno uczy Cię, jak grać, wskazując błędy, jak i motywuje Cię do lepszej pracy. Jest to jednak również element, którego wielcy gracze mogą nadużywać: oszukać Wiedźmę, by myślała, że przegrywasz, a następnie zaatakować i zgarnąć nagrody. Wspiera to dwa główne filary naszej filozofii projektowania: kompetencje i autonomię

Co ważne, Gnosis będzie mieć 4 poziomy do odblokowania. Gracze będą mogli się o niej, a także o czarnej magii dowiedzieć więcej odwiedzając nową lokację, Hermitory, co będzie miało swoje wady jak np. nowi i bardziej niebezpieczni wrogowie, jak i zalety pokroju lepszego sprzętu zaklętego magią czarownic wysokiego poziomu. 

Oprócz tego przebudowano system nieszczęścia tzw. Calamity, dzięki czemu nie będą one już losowe. 

W przypadku wydarzeń kluczowych (błędów popełnianych przez graczy, takich jak uruchomienie pułapki, która zadaje im obrażenia), teraz modyfikują one pasek nieszczęścia. Niektóre działania sprawią, że wiedźma trochę naładuje swoje moce, inne sprawią, że całkowicie skupi się na tobie. Ta zmiana pozwala graczom śledzić, kiedy wydarzy się następna katastrofa i przygotować się na nią.

Wraz z tą zmianą zostały dodane trzy rodzaje nieszczęść. Oprócz tego do gry trafił nowy sprzedawca dysponujący lekarstwami i sprzętem pokroju amunicji, dwa nowe lochy, które mają być przebiegłymi testami umiejętności. Za ich ukończenie gracze otrzymają niedostępne nigdzie indziej nagrody.

Ważną nowością jest również dodanie sześciu początkowych klas, które wpływają na początek gry. Są to Slayer, Berserker, Hunter, Shadow, Saint oraz Penitent, który został przygotowany z myślą o doświadczonych graczach, którzy szukają dodatkowego wyzwania.

W skrócie na Ghost Galleon Update składają się:

  • 3 nowe nieszczęścia (w tym galeon duchów)
  • Nowa aktywność: Rajd na skarbce
  • 6 nowych klas
  • 5 nowych broni
  • 4 nowe zaklęcia (plus 4 przeprojektowane zaklęcia)
  • Nowy sprzedawca w sklepie
  • 7 nowych magicznych przedmiotów (fetysze, pierścienie, relikwie)
  • 10 nowych lub posiadających warianty wrogów
  • 5 nowych wydarzeń
  • 6 nowych pułapek
  • Przeprojektowanie Calamity
  • Gnostycka wiedza i progresja poziomów
  • Aktualizacje poprawiające jakość rozgrywki i poprawki błędów

Z pełną listą zmian, które trafiły do Witchfire możecie zapoznać się w tym miejscu.

Źródło: The Astronauts

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper