Koniec z wpadkami? CD Projekt zmienia sposób tworzenia gier
CD Projekt Red, twórcy takich hitów jak „Cyberpunk 2077” i seria „Wiedźmin”, ogłosiło zmiany w swoim podejściu do tworzenia gier.
Po sukcesie dodatku „Phantom Liberty”, który sprzedał się w liczbie 4,3 miliona kopii w ciągu dwóch miesięcy, oraz osiągnięciu drugiego najlepszego wyniku finansowego w historii, studio zwiększa tempo prac nad kolejną odsłoną serii „Wiedźmin".
Obecnie około 400 deweloperów pracuje nad nowym projektem znanym jako „Polaris”, a studio ma zamiar uczyć się na błędach przeszłości, aby produkcja przebiegała płynniej. CD Projekt Red ma również inne projekty w toku, w tym kontynuację „Cyberpunk 2077” i spin-off serii „Wiedźmina”, nad którym pracuje zespół The Molasses Flood.
Zmiany te nastąpiły po zwolnieniach w lipcu 2023 roku, kiedy to około 100 osób straciło pracę, co miało na celu uczynienie studia bardziej efektywnym. W rozmowie na GDC 2024, Michał Nowakowski, wyjaśnił, że studio całkowicie zmieniło sposób tworzenia gier, mając na uwadze zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo i współpracę między zespołami.
Nowakowski podkreślił, że kluczem do uniknięcia podobnych sytuacji w przyszłości jest dokładne planowanie, tak aby ważne projekty nie nakładały się na siebie w czasie, a specjaliści nie mieli przez to utrudnionej pracy, skupiając się na kilku grach jednocześnie. CD Projekt Red skupia się również na projektach transmedialnych, takich jak komiksy, animacje i adaptacje aktorskie, które nie są jedynie dodatkowymi działaniami, ale ważną częścią strategii firmy.
Te zmiany w CD Projekt Red są odpowiedzią na wyzwania, z jakimi studio zmagało się w przeszłości, i stanowią krok w kierunku zapewnienia, że przyszłe premiery będą wolne od problemów, które dotknęły „Cyberpunk 2077”. Z nowym podejściem i planami na przyszłość, studio ma nadzieję uniknąć powtórzenia błędów z przeszłości.