Tomb Raider I-III Remastered z olbrzymią aktualizacją! Lista wszystkich zmian i dodatków!
Tomb Raider otrzymał właśnie obszerną aktualizację remasterowanej trylogii na PC i konsolach.
Najnowszy patch wprowadza szereg poprawek i ulepszeń, w tym nowy strój „Nightmare in Vegas” dla Lary Croft (specjalny strój ze skóry lamparta), który nie pojawił się w oryginalnej wersji gry.
Aktualizacja obejmuje nie tylko nowy strój, ale także liczne poprawki w trybie fotograficznym, grafice i rozgrywce. Wśród zmian znalazły się ulepszenia tłumaczeń w różnych językach, bardziej dynamiczne oświetlenie oraz dodatkowe pozy dla Lary w trybie Photo Mode.
Wszystkie trzy gry z serii doczekały się szczegółowych poprawek. W „Tomb Raider I” zaktualizowano m.in. przezroczystość okien w kopalniach Natli i zredukowano efekt czerwonej mgły w scenie z Natlą umieszczającą Scion w poziomie Atlantydy. W „Tomb Raider II” poprawiono tekstury pajęczyn oraz naprawiono błędy związane z migotaniem kamerą. „Tomb Raider III” otrzymał z kolei ulepszone tekstury ruchomego piasku. Pełna zmian lista poniżej.
Poprawki obejmujące wszystkie trzy części:
- Kompilacja tytułu Epic Games Store uruchamia się teraz w trybie pełnoekranowym przy pierwszym uruchomieniu, a nie w trybie okienkowym.
- Postać Lary znika, gdy kamera znajdzie się zbyt blisko, zamiast przenikać przez jej głowę.
- Naprawiono błąd, który powodował, że osiągnięcia Steam czasami miały błędne opisy.
- Wskaźnik akcji nie będzie wyświetlany, jeśli Lara nie może wejść w interakcję z obiektem.
- Osiągnięcie „Ready to Raid” odblokowuje się teraz po spełnieniu odpowiednich warunków.
- Osiągnięcie „Exaggerated Threat” odblokowuje się teraz tylko po spełnieniu odpowiednich warunków.
- Osiągnięcie „Gifts of Wonderland” odblokowuje się teraz po spełnieniu odpowiednich warunków.
- Domyślna poza trybu fotograficznego, w której Lara nie trzyma broni, jest teraz taka sama w trybie SD i HD.
- Ulepszone tłumaczenie w różnych językach.
- Dynamiczne oświetlenie.
- Dodano specjalny strój dla Nightmare in Vegas.
- Strój Bloody T-Rex dla Lary jest teraz dostępny w trybie fotograficznym.
- Nowe pozy w trybie fotograficznym.
- Włosy Lary nie rozszerzają się już/nie kurczą w trybie HD.
- Naprawiono usterki graficzne i rozmyte tekstury w wielu drzwiach.
- Ulepszono efekty deszczu, ognia i dymu.
Tomb Raider I:
- Okna w kopalniach Natli są teraz prawidłowo przezroczyste.
- Stonowano efekt czerwonej mgły w przerywniku filmowym, w którym Natla umieszcza Scion na poziomie Atlantydy.
- Lara może teraz zniszczyć Scion wszystkimi broniami.
- Zaktualizowano błyskawice w pokoju Thora w St. Francis’ Folly.
- Zaktualizowano brakujące tekstury w The Lost Valley.
- Opcja kontroli flar nie jest już wyszarzona w grze Tomb Raider I.
- Zaktualizowano skybox dla domu Lary.
Tomb Raider II:
- Zaktualizowano tekstury pajęczyny w trybie HD
- Lara teraz prawidłowo chwyta się krawędzi podczas ucieczki i przytrzymywania przycisku chwytu.
- Rozwiązano problem w przerywnikach filmowych.
- Rozwiązano problem drgania kamery, gdy Lara zbliżała się do półki skalnej w kwaterze mieszkalnej.
- Zaktualizowano nieprawidłowe tekstury na ścianach.
- Rozwiązano problem z niewielką przerwą między niektórymi teksturami w Wielkim Murze.
- Światła w trybie HD we wraku Marii Dorii migoczą teraz poprawnie.
- Tekstury ścian we Wraku Marii Dorii są teraz zgodne z trybami SD i HD.
- Rozwiązano problem z małymi przerwami między niektórymi teksturami w Wenecji.
- Gondole można teraz łamać niezależnie od pozycji drugiej łodzi.
- Prawidłowe tekstury kominów są teraz dostępne w trybie HD w Bartoli’s Hideout.
- Przeróbka graficzna wszystkich poziomów Wreck of Maria Doria
- Kopuła opery jest teraz widoczna z zewnątrz na poziomie Opery.
- Zaktualizowano skyboxy dla Domu Lary, Pogórza Tybetańskiego, Klasztoru Barkhang.
- Dodano brakujący wodospad w Świątyni Xian.
- Utwory muzyczne już się nie powtarzają
Tomb Raider III:
- Poprawiono ruchome piaski, aby efekty wizualne były widoczne w trybie HD.
- Tekstury liści zostały zaktualizowane, aby były bardziej przezroczyste.
- Gdy Lara zbiera swoje przedmioty w High Security Compound, wszystkie przedmioty pojawiają się teraz na ekranie podglądu, gdy je podniesiesz
- Modele 3D artefaktów meteorytowych nie były przezroczyste w trybie HD
- Zaktualizowano trudne do wykrycia platformy w Zaginionym Mieście Tinnos w trybie HD.
- Zaktualizowano brakujące tekstury w Lost City of Tinnos.
- Tekstura czarnej wody nie jest już widoczna w Lost City of Tinnos and Madubu Gorge.
- Zaktualizowano oświetlenie jaskiń w Madubu Gorge.
- Miejsca, w których można wspinać się na ścianę są teraz bardziej wyraźne w Madubu Gorge.
- Zaktualizowano oświetlenie w RX-Tech Mines dla trybu HD.
- Rozwiązano problem z brakującymi teksturami w kopalniach RX-Tech w trybie HD.
- Wyraźnie widać szczelinę w ścianie lodu w trybie HD w RX-Tech Mines
- Strzałka na znaku wyłącza się podczas korzystania z przełącznika kolejowego w kopalniach RX-Tech
- Rozwiązano kilka luk w teksturach na pustyni Nevada.
- Otoczenie z innych pomieszczeń nie jest już widoczne w sekcjach pustyni Nevada.
- Lara nie ginie już podczas skakania w pobliżu ściany z kolcami w Willard’s Lair.
- Otoczenie z innych pomieszczeń nie jest już widoczne w sekcjach Shakespeare Cliff.
- Willard trzyma teraz pilota do windy w przerywniku filmowym po ukończeniu Antarktydy.
- Rozwiązano problem z brakującymi teksturami w Strefie 51.
- Modele postaci nie znikają już podczas przerywnika filmowego w Aldwych.
- Tekstura radaru w High Security Compound nie znika już pod pewnymi kątami.
- Otwór wentylacyjny w dachu chaty jest teraz przezroczysty w Coastal Village.
- Sleeping with the Fishes wygląda teraz jaśniej w trybie HD.
- Poprawiono oświetlenieświetlenia Lud's Gate i Aldwych.
- Żyrandole zostały zaktualizowane, aby lepiej pasowały do oryginalnego modelu.
- Graficzna przeróbka poziomów The Lost Artifact levels.
- Dodano skybox dla Lud's Gate.
- Zaktualizowano skyboxy dla Highland Fling, Willard's Lair i It's a Madhouse!