Sony zaskakuje kolejnym pomysłem. Automatyczne dostosowywanie poziomu trudności
Sony zaskakuje kolejnym patentem, który mógłby ustalać poziom trudności w grach.
Opiera się on na innowacyjnym systemie, który dostosowuje poziom trudności gier w czasie rzeczywistym na podstawie emocji graczy.
Patent o nazwie „AFFECTIVE GAMING SYSTEM AND METHOD” analizuje stan emocjonalny użytkowników, aby spersonalizować rozgrywkę w danym momencie gry. Jak miałoby to działać?
System wykorzystuje biometryczne dane, aby ocenić emocje. W zależności od aktualnych odczuć i wyrażanych emocji poziom trudności w grze może być zmniejszany dla osoby, która narzeka, lub zwiększany dla tych, którzy radzą sobie z grą zbyt łatwo. Celem jest zapewnienie każdemu dokładnie takiego doświadczenia, jakiego oczekują deweloperzy.
Sony, dla przykładu używa horroru, gdzie zdrowie graczy może być zwiększane lub inne aspekty dostosowywane, aby pomóc im przetrwać. Dla tych, którzy nie odczuwają strachu, gra może zmienić jasność, głośność, a nawet siłę przeciwników, aby wzbudzić odpowiednie emocje.
Warto zauważyć, że patent dotyczy gier wieloosobowych, a nie jednoosobowych. To innowacyjne podejście może zredukować różnice, dostosowując rozgrywkę do indywidualnych potrzeb. Trzeba przyznać, że jest to interesujący patent, ale czy wyrównywanie szans w grze multiplayer w ten sposób byłoby uczciwe? Raczej nie.