Razer ukarany wysoką grzywną. Firma ma zwrócić klientom ponad milion dolarów

Technologie
1742V
Razer
Bartosz Dawidowski | 30.04, 10:14

Razer wypuścił w trakcie pandemii COVID-19 osobliwy produkt, który teraz odbija się firmie czkawką.

Razer wypuścił w trakcie pandemii COVID-19 maski Zephyr oraz Zephyr Pro, kosztujące odpowiednio 99 i 199 dolarów, które miały chronić układ oddechowy, jak sprzęt wykonany w standardzie N95 - tak przynajmniej zapewniała firma w reklamach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Federalna Komisja Handlu (FTC) stwierdziła, po trwającym wiele miesięcy postępowaniu, że taki marketing był fałszywy. Maski Zephyr Razera nigdy nie otrzymały odpowiednich certyfikatów w standardzie N95. Według FTC korporacja nawet nie przedstawiła swoich masek pod ocenę amerykańskiej instytucji FDA.

Federalna Komisja Handlu nałożyła na Razer, za marketing wprowadzający konsumentów w błąd, grzywnę w wysokości 100 tysięcy dolarów i zobowiązała firmę do oddania 1,1 mln dolarów klientom, którzy skusili się na zakup masek z serii Zephyr. Postanowienie Federalnej Komisji Handlu musi jeszcze zatwierdzić system sądowniczy w USA, co wydaje się na tym etapie już tylko formalnością.

Decyzja dotyczy na razie tylko rynku amerykańskiego. Nie wiadomo jeszcze czy Razer poniesie podobne konsekwencje w Europie.

Źródło: https://www.neowin.net/news/razer-will-send-11-million-in-refunds-for-zephyr-mask-customers-as-part-of-ftc-settlement/ https://www.notebookcheck.pl/W-koncu-nie-ma-certyfikatu-N95-Razer-nakazal-zwrocic-1-1-miliona-dolarow-nabywcom-maski-na-twarz-Zephyr-RGB.832572.0.html

Komentarze (30)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper