Razer ukarany wysoką grzywną. Firma ma zwrócić klientom ponad milion dolarów
Razer wypuścił w trakcie pandemii COVID-19 osobliwy produkt, który teraz odbija się firmie czkawką.
Razer wypuścił w trakcie pandemii COVID-19 maski Zephyr oraz Zephyr Pro, kosztujące odpowiednio 99 i 199 dolarów, które miały chronić układ oddechowy, jak sprzęt wykonany w standardzie N95 - tak przynajmniej zapewniała firma w reklamach.
Federalna Komisja Handlu (FTC) stwierdziła, po trwającym wiele miesięcy postępowaniu, że taki marketing był fałszywy. Maski Zephyr Razera nigdy nie otrzymały odpowiednich certyfikatów w standardzie N95. Według FTC korporacja nawet nie przedstawiła swoich masek pod ocenę amerykańskiej instytucji FDA.
Federalna Komisja Handlu nałożyła na Razer, za marketing wprowadzający konsumentów w błąd, grzywnę w wysokości 100 tysięcy dolarów i zobowiązała firmę do oddania 1,1 mln dolarów klientom, którzy skusili się na zakup masek z serii Zephyr. Postanowienie Federalnej Komisji Handlu musi jeszcze zatwierdzić system sądowniczy w USA, co wydaje się na tym etapie już tylko formalnością.
Decyzja dotyczy na razie tylko rynku amerykańskiego. Nie wiadomo jeszcze czy Razer poniesie podobne konsekwencje w Europie.