Diablo 4 z „największą aktualizacją od premiery”. 4. sezon z datą premiery i mnóstwem nowości

Gry
5892V
Diablo 4 Blizzard
Iza Łęcka | 01.05, 07:36

Blizzard nie próżnuje i wykorzystuje duże zainteresowanie Diablo 4. Gra trafiła do Xbox Game Pass, zatem kolejni użytkownicy mają okazję odwiedzić Sanktuarium.

Jeszcze w 2024 roku odbędzie się premiera pierwszego dużego rozszerzenia do Diablo 4, lecz jak widać po najnowszych ogłoszeniach, Blizzzard nie skupia się wyłącznie na dodatku. Studio planuje już w maju zaoferować największy patch w historii.

Dalsza część tekstu pod wideo

14 maja odbędzie się premiera 4. sezonu zawartości w Diablo 4, a nowości zostały wymownie określone mianem „Loot Reborn” – w polskiej wersji językowej zdecydowano się na ciekawy zwrot „Łupy na nowo”.

Sezony w Diablo IV odciskają piętno na Sanktuarium w Sferze Sezonowej dzięki nowym zadaniom i świeżym mechanikom do odkrycia i opanowania. W Sezonie 4: Łupy na Nowo podjęliśmy się nowego motywu przewodniego: całkiem przebudowaliśmy wiele głównych systemów w grze, aby odświeżyć metody zdobywania przedmiotów, ich funkcjonowania i ulepszania w trakcie awansowania na nowe poziomy rang świata podczas sezonu. W przeciwieństwie do poprzednich motywów sezonowych, które zmieniały tylko Sferę Sezonową, Sezon 4: Łupy na Nowo wprowadza stałe zmiany w przedmiotach nie tylko w Sferze Sezonowej, lecz także w Sferze Wieczności.

Na dobry początek  w 4. sezonie deweloperzy odświeżą przedmioty, by gracze mogli łatwiej zorientować się, które z nich ulepszają ich konfiguracje. W pierwszej kolejności zmniejszono liczbę afiksów (do trzech w przypadku przedmiotów legendarnych i dwóch w przypadku rzadkich), a dodatkowo usprawniono ich działanie. Teraz przykładowo miecz nie będzie polegał na wartościach warunkowych (+10% obrażeń zadawanych nieokaleczonym elitarnym wrogom), ale zobaczymy afiksy, które zwiększają podstawowe statystyki, np. szybkość ruchu, maksymalne zdrowie czy pojedyncze rangi umiejętności Głównych. Dzięki tym zmianom uczestnicy znacznie łatwiej ocenią, który sprzęt przyda się w trakcie rozgrywki.

Ekipa zapowiedziała, że teraz zdobędziemy mniej przedmiotów, ale częściej mamy podnosić z ziemi cenniejsze łupy. W dodatku ranga świata będzie teraz bezpośrednio wpływała na rzadkość zdobywanych poszczególnych rzeczy. Przedmioty święte i lepsze będą upuszczane jedynie w randze świata III, a w randze świata IV pojawią się tylko starożytne przedmioty. Również legendarne przedmioty upuszczane przez wrogów powyżej poziomu 95 zawsze będą miały moc przedmiotu o wartości 925.

Diablo 4 - Loot Reborn - nowe afiksy #1

Diablo 4 - Loot Reborn - nowe afiksy #2

Blizzard zajął się także zmianami w Kodeksie Potęgi, gracze z Diablo 4 skorzystają z Hartowania, czyli ulepszanie broni, które będzie bardziej efektowne:

  • Zmiany w Kodeksie Potęgi - Aspekty pozyskane z przedmiotów legendarnych będą przechowywane teraz w Kodeksie Potęgi i będziecie mogli z nich korzystać w nieskończoność. Nie będą już zajmowały miejsca w ekwipunku – Kodeks Potęgi to biblioteka przechowująca najpotężniejszą pozyskaną wersję aspektu, której możecie użyć tyle razy, ile macie ochotę.
  • W Kodeksie Potęgi zobaczycie wszystkie dostępne aspekty, abyście mogli spędzić więcej czasu na szukaniu aspektów o najwyższych możliwych statystykach. Po pozyskaniu aspektu o maksymalnej potencjalnej wartości pojawi się specjalne obramowanie, które będzie oznaczać skompletowanie danego aspektu. W Kodeksie Potęgi możecie teraz dodawać aspekty do ulubionych, a podczas przeszukiwania Kodeksu podpowiedzi będą wskazywać, czy dany aspekt został już dodany do wyposażenia. Pamiętajcie, że w Sferze Sezonowej po zakończeniu sezonu Kodeks Potęgi się zresetuje, a poznane afiksy pozostaną w Sferze Wieczności. Jeśli w Sferze Wieczności poznaliście już ten sam aspekt, Kodeks Potęgi przechowa ten o lepszych statystykach.
  • Hartowanie: naostrzcie stal i zróbcie z niej dobry użytek - Gdy znajdziecie przewodniki po hartowaniu i się z nimi zapoznacie, kowale w całym Sanktuarium będą mogli ich użyć, aby zmieniać atrybuty wyposażenia. Hartowanie pozwala na dodanie solidnych afiksów do przedmiotu. Przewodniki po hartowaniu będzie można znaleźć tak jak zwykłe przedmioty w całej grze. Gdy się z nimi zapoznacie, będziecie mogli użyć ich dowolną liczbę razy (tak jak aspekty w nowym Kodeksie Potęgi). Każdy przewodnik po hartowaniu zawiera niewielką liczbę afiksów, które przeważnie odpowiadają sześciu kategoriom: broń, ofensywa, defensywa, mobilność, funkcjonalność i zasoby. Po prostu wybierzcie się do kowala, aby zahartować przedmiot i dodać jeden z dostępnych afiksów. Dzięki tej zmianie uzyskanie pożądanego afiksu broni zajmie znacznie mniej czasu. Pamiętajcie, że do przedmiotów starożytnych poprzez hartowanie możecie dodać dwa afiksy różnych kategorii!
  • Doskonalenie: ulepszcie broń i odblokujcie niewyobrażalną potęgę - Od teraz za pomocą najrzadszych materiałów znalezionych w najgłębszych kopalniach i jaskiniach możecie ulepszać bronie, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał. Doskonalenie to system wytwarzania w końcowej fazie gry. Broń ulepszycie przy użyciu materiałów zdobytych w Dołach Rzemieślnika. Doskonalenie poprawia ogólną moc wszystkich afiksów broni, a co czwarta ranga znacznie ulepsza jeden z afiksów w wyposażeniu. Afiks z premią będzie miał niebieski kolor. Jeżeli ten sam afiks zostanie ulepszony ponownie, zamieni się w żółty, a w rzadkich przypadkach po trzecim ulepszeniu – w pomarańczowy. Jeśli osiągnięcie maksymalny poziom doskonalenia danej broni, a ulepszenia nie będą Wam odpowiadać, możecie je zresetować i zacząć proces od nowa.
  • Potężniejsze afiksy - Potężniejsze afiksy pojawiają się tylko na starożytnych przedmiotach legendarnych i unikatowych. Są one 1,5 razy potężniejsze od zwykłych wersji afiksów. Gdy zabity potwór upuści przedmiot z potężniejszym afiksem, usłyszycie charakterystyczny dźwięk, abyście zachowali czujność. Takie przedmioty są również oznaczone specjalną ikoną zarówno w świecie, jak i w ekwipunku. Każdy afiks na przedmiocie ma szansę być potężniejszym afiksem w randze świata III i IV. Nie można zakląć afiksu w potężniejszy afiks – ich niezwykłą moc trzeba odkryć.
  • Klejnoty - Użycie klejnotów jest prostsze, wygodniejsze i efektywniejsze podczas całej podróży Waszych postaci. Usunęliśmy surowe klejnoty, a poziomy wytwarzania cofnęliśmy. Zwykłe klejnoty są dostępne na poziomie 51, nieskazitelne na 71, a królewskie na 91. Zwiększyliśmy wartości odporności na wszystkie żywioły zapewniane przez diamenty. Topaz zwiększa teraz inteligencję, a szafiry siłę woli. Ametysty poprawiają siłę, a szmaragdy zapewniają premię do zręczności.

undefined

Blizzard odmienił w 4. sezonie Diablo 4 Piekielny Przypływ – nasze działania mają przyciągać coraz to groźniejszych wrogów. Tylko najlepiej przygotowani śmiałkowie przetrwają „potężne natarcie”.

Przebijanie się przez Piekielny Przypływ generuje teraz zagrożenie. Zdobywacie je na podstawie poziomu trudności zabijanych potworów i tego, jak często w Piekielnym Przypływie otwieracie Udręczone Dary. W sumie są trzy poziomy zagrożenia, z czego każdy zwiększa niebezpieczeństwo i częstotliwość zasadzek. Po zdobyciu poziomu trzeciego otrzymacie Piekielne Naznaczenie.

4. sezon zaoferuje także Doły Rzemieślnika, czyli najtrudniejsze wyzwania. Blizzard chce, by społeczność zbierała odłamki runiczne, by aktywować obelisk w Kerigarze, co pozwoli na zejście do kuszących głębin Dołów. W tym miejscu gameplay zapowiada się interesująco (choć motyw jest znajomy), bowiem trzeba będzie zabić właściwą liczbę potworów przed upływem 10 minut, co pozwoli przywołać finałowego bossa. Każda śmierć powoduje odjęcie czasu z licznika: pierwsza śmierć odejmuje 30 sekund, druga – 60 sekund, a trzecia i każda kolejna – 90 sekund.

Po zabiciu dostatecznej liczby potworów pojawi się portal, który przeniesie Was na arenę bossa. Zabijcie bossa przed upływem czasu, aby zdobyć pożądane materiały do doskonalenia… i kolejną brutalną rangę Dołów. Jeśli uda Wam się zabić bossa przed upływem czasu, premia się zwiększy. Jeśli zostanie Wam 4–6 minut, możecie pominąć poziom i odblokować dodatkową rangę Dołów. Jeśli w chwili śmierci bossa na liczniku pozostanie co najmniej 6 minut, odblokujecie dwie dodatkowe rangi. Doły mają łącznie 200 poziomów trudności, które możecie spróbować pokonać, jeśli ośmielicie się stawić czoła wyzwaniu. Do Dołów można wejść grupą maksymalnie czterech graczy, przy czym gracz, który wyda odłamki runiczne, aby otworzyć Doły, otrzyma lwią część materiałów. Tylko gracz, który otworzy Doły, może otrzymać nieodzowne Styksowe Kamienie używane do przywoływania Udręczonych Ech – wariantów możliwych do przywołania bossów z Diablo IV na poziomie 200. Im głębiej zejdziecie w kolejne poziomy Dołów, tym częściej pojawiać się będą Styksowe Kamienie.

undefined

Blizzard potwierdził także, że Andariel dołącza do bitwy i Udręczonych Ech. W tej sytuacji Władczyni Cierpienia znajdzie się na tym samym poziomie drabinki bossów co Duriep i zabicie jej może nam zapewnić sporo uberunikatowych przedmiotów. Ponadto, wszyscy bossowie, których można przywołać, dostępni są teraz na poziomie 200 jako Udręczone Echa. Wezwiemy ich za pomocą zwykłych materiałów w połączeniu z Kamieniami Styksowymi, które znajdziemy głęboko w Dołach.

4. sezon zaprowadzi do Sanktuarium Żelazne Wilki, czyli „bandę szlachetnych najemników działających na południu”. To oni mają strzec zwykłych ludzi w Sanktuarium, ale okazuje się, że giną w „podejrzanych okolicznościach”, więc gracze muszą im pomóc – za wykonanie zadań otrzymamy ich przychylność.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Diablo IV.

Źródło: Blizzard

Komentarze (68)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper