Nowa architektura AMD RDNA 4 pozwoli na znacznie lepszy ray-tracing względem RDNA 3
Ostatnie przecieki wskazują na to, że AMD dokona istotnych ulepszeń i modyfikacji dotyczących ray-tracingu w swojej najnowszej architekturze RDNA 4. Będzie lepiej i wydajniej, bo jak wiemy, do tej pory karty graficzne od AMD nie radzą sobie z RT tak dobrze, jak konkurencja.
To ma się jednak zmienić - zgodnie z najnowszymi informacjami od użytkownika "Kepler_L2" podanymi na portalu "X". Architektura RDNA 4 zadebiutuje razem z premierą kart graficznych z serii AMD Radeon 8000. Układy będą wyposażone w nowy silnik RT, który zapewni znacznie lepsze efekty i wydajność od tego, co widzimy w modelach z serii Radeon 7000.
RDNA3 RT was based on RDNA2 with some improvements. RDNA4 RT looks completely different.
— Kepler (@Kepler_L2) April 30, 2024
Jak możemy przeczytać, architektura RDNA 3 to po prostu ulepszone rozwiązania dostępne już w RDNA 2. Natomiast RDNA 4 wygląda kompletnie inaczej. To dobra wiadomość także dla konsolowych graczy, bo już teraz wiadomo, że PlayStation 5 Pro będzie wykorzystywać niestandardowy układ graficzny z pewnymi funkcjami z RDNA 4, takimi jak BVH8, podczas gdy procesory graficzne RDNA 2 i RDNA 3 obsługują obecnie tylko BVH4.
Z pewnością zapowiada się bardzo interesujący pojedynek pomiędzy AMD i NVIDIA w przypadku nadchodzącej generacji kart graficznych. A jak wiemy, zdrowa konkurencja zawsze jest dobra dla konsumentów.