Path tracing przyszłością oświetlenia? Piękna grafika, ale ogromny spadek wydajności w Resident Evil 4

Gry
2221V
Resident Evil 4 Remake
Bartosz Dawidowski | 08.05, 12:33

O wypuszczeniu modów oferujących wsparcie dla path tracingu, jeszcze bogatszej formy oświetlenia niż ray tracing, w serii Resident Evil, pisaliśmy już tydzień temu. Teraz warto przyjrzeć się, jakie są korzyści z implementacji tego trybu.

Redakcja MxBenchmark przygotowała filmik z porównaniem jakości obrazu w Resident Evil 4 Remake - z włączonym ray tracingiem oraz nowością w postaci path tracingu. Ten drugi tryb oświetlenia funkcjonuje nieoficjalnie na PC w RE4, dzięki pracy EXXXcellent oraz Praydoga.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zyski na jakości obrazu po włączeniu path tracingu są zauważalne od razu - środowisko nabiera bardziej realistycznego sznytu (choć nie we wszystkich scenach jest idealnie). Problemem jest jednak gwałtownie spadająca wydajność. Po włączeniu path tracingu trzeba liczyć się animacją mniej więcej o połowę niższą, niż z ray tracingiem. W testowanej konfiguracji, z RTX 4080 oraz i7 10700F na pokładzie trzeba wspomagać się DLSS 3.7 w 4K, by utrzymać 60 fps (a animacja potrafi spadać w okolice 50-55 fps).

Warto przypomnieć w tym kontekście, że path tracing nieoficjalnie wspierany jest też w Dragon's Dogma 2, dzięki świetnej przeróbce, którą udostępnił EXXXcellent.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil 4 (Remake).

Źródło: https://wccftech.com/resident-evil-4-remake-path-tracing-performance-4k/

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper