EA chce zmienić rynek, jak zrobił to YouTube. Generatywna AI w rękach graczy
Electronic Arts (EA), gigant branży gier, przewiduje, że generatywna sztuczna inteligencja (AI) zrewolucjonizuje rynek gier, umożliwiając tworzenie większych i bardziej wciągających światów.
Podczas rozmowy z inwestorami, CEO EA, Andrew Wilson, podzielił się wizją, w której ponad połowa procesów deweloperskich zostanie ulepszona dzięki generatywnej AI, co w ciągu trzech do pięciu lat zaowocuje stworzeniem bardziej rozbudowanych światów gier.
Wilson wyraził, że deweloperzy EA są „głodni” wykorzystania generatywnej AI, która może przyśpieszyć osiągnięcie świętego Graala branży gier: lepszych, tworzonych szybciej i bardziej innowacyjnych gier. EA planuje wykorzystać swoje 40-letnie doświadczenie i dane do zasilania modeli AI, co może jeszcze bardziej przyspieszyć ten proces.
W pierwszej fazie, generatywna AI ma zwiększyć efektywność, dając deweloperom więcej mocy i czasu, aby Ci mogli skupić się na najważniejszej pracy. W drugiej fazie, EA zamierza rozszerzyć swoje gry, tworząc większe światy z większą liczbą postaci i bardziej absorbującymi fabułami. W perspektywie pięciu lat, EA rozważa udostępnić narzędzia społeczności graczy.
Podobnie jak YouTube zrewolucjonizował sposób, w jaki oglądamy tradycyjne filmy i telewizję, tak EA chce zrewolucjonizować gry, oddając graczom odpowiednie narzędzia do ich tworzenia i rozbudowy.
To zapowiedź nowej ery dla graczy, którzy mogą oczekiwać nie tylko lepszej wydajności, ale także nowych możliwości, jakie otwiera przed nimi generatywna AI. EA jest gotowe na przyszłość, gdzie gry będą nie tylko większe, ale także bardziej innowacyjne i angażujące na globalną skalę.