Zamknięcie Tango Gameworks i Arkane Austin — czy to była naprawdę bezsensowna decyzja? Niekoniecznie
W świecie gier komputerowych nie brakuje dramatów, a ostatnie wydarzenia wokół Tango Gameworks i Arkane Austin tylko to potwierdzają.
Thomas Mahler, sugeruje, że zamknięcie tych dwóch studiów może nie być tak bezsensowne, jak się wydaje.
I've been in the industry long enough now to have seen how things unfold from both sides and I'm honestly not a fan of the outrage culture we've created these days.
— thomasmahler (@thomasmahler) May 8, 2024
Hear me out for a second. I know it's of little comfort for people who have lost their jobs today, but I think…
Decyzja o zamknięciu tych studiów może wynikać z wewnętrznych układów, które trwały od dłuższego czasu. Być może Microsoft prowadził wcześniejsze rozmowy z tymi studiami, a zamknięcie miało na celu ich reorganizację i umożliwienie im efektywniejszej pracy przy nowych projektach. Przykładem może być Hi-Fi Rush od Tango Gameworks, gdzie zespół mógłby skoncentrować się na tworzeniu tego typu gier, pozbywając się zbędnych struktur organizacyjnych.
Pozwolenie utalentowanemu zespołowi, który stworzył kandydata do GOTY, odejść i potencjalnie oferować swoje kolejne tytuły innemu wydawcy byłoby nierozsądne z punktu widzenia Microsoftu. To oznaczałoby, że są gotowi zniszczyć relacje z utalentowanymi twórcami, którzy mogliby natychmiast nawiązać współpracę z konkurencją.
Choć zamknięcie studiów wydaje się bezsensowne, takie decyzje są zwykle bardziej złożone, niż się wydaje. Warto zrozumieć, że w branży gier komputerowych wiele czynników wpływa na takie decyzje, a nie zawsze są one oczywiste. Mimo to nie można zapominać o ludziach, którzy stracili pracę w wyniku tych zamknięć.
Wartość twórców i ich talentu jest nieoceniona, a obecny klimat oburzenia nie zawsze uwzględnia pełny kontekst. Miejmy nadzieję, że twórcy stworzą nowy zespół, który będzie mógł kontynuować swoją pasję w innych projektach.