Zamknięcie Tango Gameworks i Arkane Austin — czy to była naprawdę bezsensowna decyzja? Niekoniecznie

Gry
4134V
Xbox
Łukasz Musialik | 08.05, 18:34

W świecie gier komputerowych nie brakuje dramatów, a ostatnie wydarzenia wokół Tango Gameworks i Arkane Austin tylko to potwierdzają. 

Thomas Mahler, sugeruje, że zamknięcie tych dwóch studiów może nie być tak bezsensowne, jak się wydaje.

Dalsza część tekstu pod wideo

Decyzja o zamknięciu tych studiów może wynikać z wewnętrznych układów, które trwały od dłuższego czasu. Być może Microsoft prowadził wcześniejsze rozmowy z tymi studiami, a zamknięcie miało na celu ich reorganizację i umożliwienie im efektywniejszej pracy przy nowych projektach. Przykładem może być Hi-Fi Rush od Tango Gameworks, gdzie zespół mógłby skoncentrować się na tworzeniu tego typu gier, pozbywając się zbędnych struktur organizacyjnych.

Pozwolenie utalentowanemu zespołowi, który stworzył kandydata do GOTY, odejść i potencjalnie oferować swoje kolejne tytuły innemu wydawcy byłoby nierozsądne z punktu widzenia Microsoftu. To oznaczałoby, że są gotowi zniszczyć relacje z utalentowanymi twórcami, którzy mogliby natychmiast nawiązać współpracę z konkurencją.

Choć zamknięcie studiów wydaje się bezsensowne, takie decyzje są zwykle bardziej złożone, niż się wydaje. Warto zrozumieć, że w branży gier komputerowych wiele czynników wpływa na takie decyzje, a nie zawsze są one oczywiste. Mimo to nie można zapominać o ludziach, którzy stracili pracę w wyniku tych zamknięć.

Wartość twórców i ich talentu jest nieoceniona, a obecny klimat oburzenia nie zawsze uwzględnia pełny kontekst. Miejmy nadzieję, że twórcy stworzą nowy zespół, który będzie mógł kontynuować swoją pasję w innych projektach.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (119)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper