Final Fantasy 16. Square Enix podjął decyzję i zaakceptował wyższe koszty produkcji
W najnowszym wywiadzie dla serii „The Games That Made Us” Square Enix producent Final Fantasy 16, Naoki Yoshida, wyraził jednocześnie swoje zadowolenie i zdumienie dotyczące wysokich kosztów rozwoju gry, które zostały zaakceptowane przez Square Enix.
Yoshida, wspólnie z kompozytorem Masayoshim Sokenem, opowiedział o swoich doświadczeniach w branży gier i wyzwań związanych z tworzeniem Final Fantasy 16 oraz najnowszej odsłony serii.
Yoshida podkreślił, że jest dumny z koncepcji i historii, którą udało się stworzyć dla Final Fantasy 16, mimo wielu zwrotów akcji w trakcie produkcji. „Oczywiście, podczas tworzenia gry napotkaliśmy na wiele problemów, ale myślę, że ostatecznie dobrze nam poszło” - powiedział Yoshida. Wyraził także podziw dla zespołu i dumę z ich wytrwałości w tworzeniu gry.
Co więcej, Yoshida zdradził, że był pod wrażeniem, iż Square Enix zatwierdziło wyższe koszty produkcji Final Fantasy 16. „Nie mogę powiedzieć ile, ale muszę im przyznać, że pozwolili nam wydać tyle, ile potrzebowaliśmy. W związku z tym czuję pewną presję, jeśli chodzi o sprzedaż gry i pokrycia wydatków z nią związanych, ale to naprawdę było niesamowite” - stwierdził Yoshida. Final Fantasy 16 zostało wydane na PS5 w zeszłym roku i od tego czasu gra doczekała się dwóch dodatków — Echoes of the Fallen i The Rising Tide. Obecnie trwają prace nad portem gry na PC.
Ta wypowiedź Yoshidy rzuca światło na skalę i ambicje projektu Final Fantasy 16, który jest nie tylko kolejną odsłoną kultowej serii, ale także świadectwem zaufania Square Enix do wizji twórców. Wysokie koszty produkcji są odzwierciedleniem jakości, jaką twórcy chcieli przekazać graczom — wielu graczy wciąż uważa, że FF16 wygląda znacznie lepiej od FF7: Rebirth.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XVI.