OD będzie prawdziwą rewolucją?! Wyciekły szczegóły gry Hideo Kojimy dla Microsoftu

Gry (plotka)
4660V
OD HIDEO KOJIMA
Iza Łęcka | 13.05, 07:01

Hideo Kojima przygotowuje tajemniczy projekt dla Xboksa, a testerzy mieli już okazję sprawdzić grę. OD może być wielkim hitem lub jeszcze większą wpadką.

Deweloperzy z Kojima Productions nie mogą narzekać na brak projektów. Hideo Kojima dogadał się z Sony, by rozwijać Death Stranding 2 oraz nowe IP, a jednocześnie trwają prace nad OD. Doświadczony twórca w 100% wykorzystuje niezależność swojego zespołu.

Dalsza część tekstu pod wideo

OD zostało oficjalnie zaprezentowane na The Game Awards w 2023 roku, ale wciąż nie otrzymaliśmy więcej sygnałów, które wskazywałyby, co tak naprawdę przygotowuje Hideo Kojima. Japończyk realizuje horror z legendami branży filmowej i bardzo możliwe, że tytuł nie będzie klasyczną grą.

DuskGolem, insider związany z publikowaniem zakulisowych szczegółów z gier Capcomu, otrzymał informacje od testerów OD. Projekt Hideo Kojimy najwidoczniej znajduje się na etapie, podczas którego niezbędne jest otrzymanie konkretnych sygnałów zwrotnych od zewnętrznych graczy – dzięki temu poznaliśmy niektóre szczegóły.

Gra była testowana przez graczy i to właśnie w ten sposób dochodziło do przecieków, bo ktoś, kto ją testował, wrzucił kilka szczegółów na temat tego, w co grał. Pamiętam, że szczegóły były dość wiarygodne, to było przed wyciekami screenów i wideo.

Japończyk realizuje „eksperymentalne doświadczenie”, w którym gracze mają wykorzystywać różnorodne multimedia, by dokonywać „przełomów w grze”. Dla przykładu, uczestnicy będą oglądać bardzie długie przerywniki filmowe lub przeglądać strony internetowe, by znaleźć właściwe informacje:

To, co pamiętam z Overdose, to fakt, że gra starała się być eksperymentalnym doświadczeniem, w którym gracze korzystali z multimediów, aby dokonać przełomów w grze. Byłyby długie filmy, które prowadziłyby do aktywnej i pasywnej rozgrywki dwóch rodzajów, z których pierwszy polegał na obserwowaniu i „kierowaniu” postaciami przy użyciu informacji uzyskanych z innych źródeł, takich jak strony internetowe, interaktywny system wiadomości telefonicznych i pomaganie im poprzez zmianę rzeczy w otoczeniu i wydawanie instrukcji postaci. Wykorzystywano kamery w obiekcie, trzecioosobową kamerę śledzącą i kamerę pierwszoosobową do przełączania się między nimi, aby również kształcić swoje umiejętności instruowania ich i wybierania rzeczy z gry do wykorzystania poza grą lub spoza gry do użycia w trakcie rozgrywki.

Najprawdopodobniej gracze będą mogli wchodzić na specjalne strony internetowe lub otrzymają nawet dostęp do systemów kamer, by wydobywać drobne detale z przedstawionej rzeczywistości, a wszystkie pozyskane informacje mają im zapewnić dostęp do drugiego elementu rozgrywki – będzie to „bardziej tradycyjny horror”:

Drugi element rozgrywki obejmował pierwszoosobowe fragmenty skierowane do gracza, które grało się bardziej tradycyjnie jak horror, ale z podobną funkcją tajemniczej łamigłówki i brakiem filmów jak w pierwszej części.

Przedstawiony motyw w zasadzie łączy się z opowieściami Hideo Kojimy, który chciał stworzyć horror łączący rozgrywkę z rzeczywistością – gracze mogliby odbierać prawdziwe rozmowy telefoniczne lub otrzymywać SMS-y, dzięki którym otrzymywaliby dodatkowe informacje dotyczące gry.

Taka koncepcja rozgrywki odznaczająca się wysokim poziomem zapewni naprawdę znakomite wrażenia graczom, którzy lubią szukać detali – wielu fanów Hideo Kojimy będzie podekscytowanych, mogąc poznać wszelkie szczegóły i smaczki produkcji. Nie brakuje jednak osób, które oczekują od Japończyka bardziej klasycznej rozgrywki i pewnie w tym wypadku nie będziemy mogli mówić o bardzo pozytywnych reakcjach. Musimy jednak czekać na finalny efekt i pierwsze rozbudowane prezentacje OD.

Źródło: Reddit

Komentarze (103)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper