Square Enix zwalnia. Pracownicy tracą pracę, a projekty są zagrożone
W ramach trwającej restrukturyzacji Square Enix potwierdziło plany zwolnień w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Prezes firmy, Takashi Kiryu, poinformował pracowników, że zwolnienia obejmą działy wydawnicze, IT oraz Square Enix Collective (skupiające się na tworzeniu gier niezależnych). I to właśnie gry niezależne, które były w fazie rozwoju są zagrożone, o ile nie zostały już całkowicie anulowane.
Zwolnienia są częścią nowego średnioterminowego planu biznesowego firmy, który zakłada, że jej gry AAA będą w przyszłości wieloplatformowe. Plan ten, nazwany przez wydawcę „Square Enix Reboots and Awakens”, przedstawia strategię na najbliższe trzy lata, która ma prowadzić do „długoterminowego wzrostu”.
Jednym z czterech filarów tego planu jest przestawienie się na rynek wieloplatformowy. Możemy więc spodziewać się, że nie tylko nowe gry, ale też i stare — np. Final Fantasy 7 Remake i zapewne Final Fantasy 7 Rebirth — pojawią się na PC, konsolach Microsoftu i Nintendo.
Szczegóły dotyczące skali zwolnień nie zostały ujawnione, ale zmiany te są kolejnym krokiem w kierunku przekształcenia firmy, aby sprostać nowym wyzwaniom rynkowym. Pracownicy i fani firmy z niepokojem oczekują dalszych informacji na temat przyszłości Square Enix.