Assassin's Creed Shadows - wybór bohaterów, system wież, pory roku i rozmiar mapy w szczegółach

Gry
4812V
Assassin's Creed Shadows
Mateusz Wróbel | 15.05, 18:27

Po oficjalnej zapowiedzi Assassin's Creed Shadows przyszedł czas na przedstawienie najważniejszych szczegółów o grze.

Pierwsze i najważniejsze - w najnowszym Asasynie pokierujemy dwoma bohaterami, którzy, tak jak pokazano na trailerze, łączą siły i stawiają czoła nieprzyjaciołom. W kampanii swobodnie przełączymy się między postaciami, samodzielnie decydując, którym protagonistą wykonamy dane misje.

Dalsza część tekstu pod wideo

Główną bohaterką jest Naoe, fikcyjna córka Nagato, która jest szkolona przez swojego ojca na utalentowaną shinobi. Natomiast Yasuke, czarnoskóry samuraj pochodzący z Afryki. Do Japonii trafił on w 1579 roku (wtedy, kiedy rozpoczyna się akcja gry) i jest pierwszym grywalnym bohaterem historycznym w serii Assassin's Creed.

Co warto dodać, w Assassin's Creed Shadows wystąpi bardzo dużo prawdziwych postaci, takich jak mistrz klanu Fujibayashi Nagato czy wielki zjednoczyciel Japonii, a więc Oda Nobunaga. 

W Assassin's Creed Shadows deweloperzy odchodzą od PS4 oraz Xbox One, a zaktualizowany silnik graficzny Anvil pozwala wprowadzić system pór roku, a każdy z sezonów wprowadza unikalne funkcje powiązane z rozgrywką. Zaobserwujemy kwitnące rośliny (wiosna), wysoka trawa (lato), obumierające drzewa (jesień) czy zamarzanie wody (zima). Przyjrzymy się też zachowaniom NPC, w tym wrogów, którzy przykładowo w zimę będą częściej trzymać się ognisk aniżeli wysokich traw.

Mapa gry jest podobna do Assassin's Creed Origins i została podzielona tradycyjnie na kilka regionów, w tym siedzibę shinobi, Arimę (miejsce głównej bitwy) czy rolniczy region Omi. Znajdziemy w grze również punkty synchronizacyjne (odpowiadające za fast travel), ale w tej odsłonie ich aktywacja nie narzuca na mapę dziesiątki znaczników, co jest ogromną zmianą!

W AC Shadows znajdziemy specjalne misje dla poszczególnych bohaterów (są one opcjonalne), masę dodatkowych aktywności związanych z takimi miejscami, jak kapliczki, zamki, świątynie, a sama fabuła ma być nieliniowa. Wiele celów głównych będziemy mogli eliminować bez prowadzenia śledztw, a jedynie eksplorując mapę.

Assassin's Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows

Źródło: IGN / YT

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper