Przełom graficzny na konsolach. Frame Generation przetestowane w pierwszej grze na PS5 i XSX
Śmiało można w tym przypadku mówić o przełomie graficznym na konsolach. Technologia, która dotychczas była dostępna wyłącznie na PC pojawiła się po raz pierwszy również na PS5 i XSX.
Chodzi o Frame Generation, sprytną technikę zwiększania płynności animacji, którą opracowała NVIDIA. Frame Generation jest również od pewnego czasu dostępne na kartach graficznych AMD, dzięki FSR, co oznacza, że deweloperzy mają taką opcję również na konsolach.
Pierwsi na skorzystanie z Frame Generation na konsolach skusili się autorzy Immortals of Aveum. Gra znana z bardzo dużych wymogów technicznych, działająca na Unreal Engine 5, potrafi po włączeniu Frame Generation renderować nawet ponad 100 fps. Temat sprawdziło już kilka redakcji, w tym Digital Foundry i wrażenia z tej nowości są bardzo pozytywne.
Frame Generation krytykowane jest często na PC za opóźnienia w sterowaniu, ale odczuwa się je znacznie mocniej przy stosowaniu myszki do szybkiego obracania kamery. Na konsolowym kontrolerze wrażenia z gameplayu w Immortals of Aveum są bardzo dobre. Tytuł działa po prostu płynniej, bez mocno zauważalnych defektów wizualnych.
W materiale Digital Foundry widać w 9 minucie pewne defekty graficzne, związane z FSR 3 Frame-Gen. Pomimo kosmetycznych problemów warto jednak spróbować włączyć tę opcję i zyskać w tych samych scenach nawet 40-50 fps przy minimalnym pogorszeniu obrazu. Redaktorzy Digital Foundry przyznali, że preferują Immortals of Aveum z włączonym Frame-Gen w testowanej wersji na XSX.
Warto przypomnieć przy okazji, że Immortals of Aveum przeżywa obecnie renesans swojej popularności, notując najlepsze wyniki w swojej historii, dzięki wejściu do Xbox Game Pass.