Xbox obiera wieloplatformowy kierunek? Microsoft wkrótce ogłosi aktualizację strategii
Microsoft zmienia strategię dla Xbox, planując rewolucję na rynku gier wieloplatformowych. Według plotek szczegóły mają zostać ujawnione podczas Xbox Game Showcase, który rozpocznie się 9 czerwca.
Phil Spencer, szef działu Xbox, ma rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące przyszłości gier na Xbox, PlayStation i innych platform. Ale czy faktycznie tak zrobi? W ostatnim udzielonym wywiadzie też zbyt wiele nie wyjaśnił, zapowiadając jedynie ze swoimi partnerami m.in. to, że firma pracuje nad zupełnie nowym, potężnym sprzętem.
Niemnie według najnowszych doniesień Microsoft byłby skłonny zakończyć praktykę wydawania swoich tytułów wyłącznie na konsolę Xbox, jednak miałoby się to odbywać stopniowo. To oznacza, że popularne gry takie jak „Halo” czy „Gears of War” mogą trafić na konkurencyjne konsole. Ten ruch ma na celu zwiększenie dostępności gier dla szerszej publiczności, a tym samym zwiększenie zysków. Firma w ten sposób mogłaby odbić sobie „duży wydatek”, jakim było przejęcie Activision.
Strategia Microsoftu polega także na rozszerzeniu swojej obecności na innych platformach, co może być odpowiedzią na spadające wyniki sprzedaży konsol Xbox oraz stagnację w liczbie subskrybentów. Firma chce wykorzystać sukces serii m.in. „Call of Duty”, który niezmiennie cieszy się ogromną popularnością na różnych platformach, aby umocnić swoją pozycję na rynku gier wideo. Zobaczymy jak to rozegra w przypadku Black Ops 6.
W nadchodzącym wydarzeniu, które będzie transmitowane na żywo, spodziewamy się również ogłoszeń dotyczących przyszłych premier oraz planów Microsoftu na najbliższe lata. Czy nowa strategia okaże się sukcesem? Zobaczymy już wkrótce To, co jest pewne, to że Microsoft nie zamierza rezygnować z walki o rynek gier wideo i ma zamiar mocno konkurować z Sony i Nintendo. A skoro kolejna konsola jest prawdopodobnie w drodze, to wydaje się logiczne, że nie będzie aż tak mocno podcinał sobie skrzydeł, bo przy kolejnym sprzęcie gracze mogą już firmie nie ufać.