CEO Take-Two o skutkach AI w grach: „Sztuczna inteligencja pozwoli nam robić wiele rzeczy wydajniej”

Gry
3358V
GTA Online
Łukasz Musialik | 03.06, 14:47

Strauss Zelnick, CEO Take-Two, podczas konferencji TD Cowen, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat roli sztucznej inteligencji (AI) w branży gier. 

Zelnick stwierdził, że pomysł, iż AI spowoduje zwolnienia, jest całkowicie błędny. Według niego, AI nie jest narzędziem do obniżania kosztów, ale raczej pozwala na zwiększenie efektywności pracy, co przekłada się na wyższe standardy produkcji. 

Dalsza część tekstu pod wideo

„Wierzcie lub nie, ale jestem na czacie WhatsApp z grupą dyrektorów generalnych z Doliny Krzemowej i powszechnie uważa się, że sztuczna inteligencja sprawi, że wszyscy stracimy pracę. To najgłupsza rzecz, jaką kiedykolwiek słyszałem. Historia narzędzi podnoszącym produktywność polega na tym, że zwiększają one zatrudnienie”.

Oszczędności wynikające z zastosowania AI będą inwestowane w rozwój gier, co ma na celu zaspokojenie rosnących oczekiwań graczy. Zelnick podkreślił, że AI nie spowoduje masowych zwolnień, lecz zmieni charakter niektórych zawodów, umożliwiając branży skupienie się na bardziej zaawansowanych zadaniach. 

CEO wyraził przekonanie, że narzędzia zwiększające produktywność w rzeczywistości zwiększają zatrudnienie, zamiast je redukować.

Źródło: gamesradar.com

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper