Gorzki smak sukcesu? Dragon's Dogma 2 sprzedaje się świetnie, ale Capcom ma inne priorytety
Dragon's Dogma 2, pierwsza gra Capcomu wyceniona na 70 dolarów, przekroczyła 3 miliony sprzedanych egzemplarzy do końca maja 2024 roku.
Mimo imponujących wyników sprzedaży, Capcom przyznał, że gra spotkała się z umiarkowanym odbiorem ze strony graczy.
Pomimo tego, Capcom rozważa podniesienie cen swoich przyszłych gier z powodu rosnących kosztów produkcji. Firma uważa, że obecna cena, jaką twórcy żądają za swój produkt, jest zbyt niska i nie pokrywa rosnących kosztów tworzenia gier.
„Osobiście uważam, że ceny gier są zbyt niskie. Koszty rozwoju są około 100 razy wyższe niż za czasów Famicoma (NES), ale cena oprogramowania nie wzrosła, aż tak bardzo” – powiedział Haruhiro Tsujimoto podczas Tokyo Game Show
„Trzeba również podwyższyć pensje, aby przyciągnąć utalentowanych ludzi. Biorąc pod uwagę, że płace rosną w całej branży, myślę, że opcja podniesienia cen [gier] będzie w porządku".
Nie wiadomo jeszcze, czy i kiedy Capcom zdecyduje się na podwyżkę, ale sukces Dragon's Dogma 2 pokazuje, że cena 70 dolarów za grę jest już akceptowalna. Jeśli deweloper będzie dostarczać wysoką jakość w swoich produkcjach, to kto wie, być może gracze będą skłonni zapłacić jeszcze wyższą cenę.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dragon's Dogma II.