RDR 2 i 60 fps na konsolach. Digital Foundry mówi jasno: "Czas na aktualizację"

Gry
8611V
Red Dead Redemption 2
Mateusz Kucharski | 10.06, 15:26

Specjaliści z Digital Foundry przygotowali bardzo ciekawy test, który pokazuje, że obecne konsole nie miałyby większych problemów z 60 klatkami w Red Dead Redemption 2.

Od premiery obecnej generacji minęły już prawie cztery lata. W międzyczasie wielu twórców zdecydowało się na ulepszenie swoich gier. Niestety, Rockstar nie jest wśród nich. Przynajmniej jeśli chodzi o RDR 2.

Dalsza część tekstu pod wideo

Digital Foundry postanowiło raz jeszcze poruszyć temat większej płynności w Red Dead Redemption 2 na konsolach obecnej generacji. Zespół przygotował do tego specjalny komputer, który składa się z podzespołów o zbliżonej mocy do PS5 i XSX. Wykorzystany został procesor AMD 4800S, który jest bezpośrednim odpowiednikiem CPU z Xboksa. W pececie znalazła się także karta graficzna AMD RX6700 (bardzo podobna do GPU z PS5). Celem badania było podwojenie wydajności w RDR 2 przy zachowaniu ustawień z Xboksa One X. Niektórych opcji nie da się jednak dostosować w identyczny sposób, lecz Digital Foundry zadbało o jak największe podobieństwo.

Z porównania wynika, że wspomniany komputer radzi sobie naprawdę dobrze. Są co prawda lekkie kłopoty w utrzymaniu 60 FPS przy pełnym 4K, lecz dzięki dynamicznej rozdzielczości osiągnięcie tego rezultatu nie jest żadnym problemem. Zdaniem Digital Foundry najlepsze wyniki otrzymujemy przy rozdzielczości 1800p. DF sprawdziło także, jak prezentowałby się potencjalny tryb jakości. Po ustawieniu większości opcji na wysokie/ultra, połącznie AMD 4800S z RX 6700 również daje radę i trzyma stałe 30FPS. Nie są to maksymalne ustawienia (zabrakło np. oświetlenia wolumetrycznego), lecz gra i tak prezentuje się świetnie.

Digital Foundry przypomniało także o modzie, który można zainstalować na PS5 ze złamanymi zabezpieczeniami. Modyfikacja odblokowuje limit klatek, dzięki czemu uzyskać możemy ponad 60 FPS na konsoli Sony.

Porównanie jasno pokazuje, że Rockstar nie musiałby się specjalnie starać, aby zadbać o lepszą płynność na PS5 i XSX|S, nawet bez zmian w grafice. Obecny procesor nie jest ograniczeniem, co widać na poniższym filmiku. Na aktualizację będziemy musieli jeszcze poczekać i zapewne nie będzie ona darmowa. O ile w ogóle się ukaże.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Red Dead Redemption 2.

Źródło: Digital Foundry

Komentarze (104)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper