Starfield ponownie mierzy się z bombardowaniem recenzji. Gracze oskarżają studio o „niebezpieczny precedens”
Na Xbox Games Showcase zaprezentowano dodatek do Starfielda. Studio jednocześnie opublikowało płatną zawartość, która zdaniem niektórych graczy tworzy „niebezpieczny precedens”.
Starfield zadebiutował z pewnymi problemami, lecz deweloperzy zadbali o wiele potrzebnych aktualizacji, oferując oczekiwaną zawartość i ulepszając działanie tytuły na wielu sprzętach. Rozwój RPG- nie został jednak zakończony, a w tym tygodniu kosmiczne uniwersum wzmocniły płatne mody.
Część graczy jednak nie godzi się na to, by Bethesda przygotowała płatne, dodatkowe misje, które są sprzedawane za pośrednictwem nowych narzędzi do modyfikacji. Aktualnie gracze mogą kupić dwa nowe zadania – „Creations” i „Trackers Alliance”.
Trackers Alliance zostało wycenione na 700 kredytów, więc należy zapłacić około 7 dolarów, by otrzymać dostęp do zawartości. Fani jednak podkreślają, że Bethesda naciska na sprzedawanie zawartości, zamiast oferować część rzeczy za darmo.
Naprawdę? Kolejny nacisk na płatne mody, o które nikt nie prosił? Czy jesteście aż tak zdesperowani, by modderzy naprawiali waszą grę w budżetowy sposób, zamiast robić to samemu z rzeczywiście zatrudnionymi programistami? To oderwanie od rzeczywistych fundamentów sukcesu, jaki odniosły wasze tytuły do tej pory?
To może być ostatni gwóźdź do trumny dla Starfield, mówiłem o tym kilka miesięcy temu, płatne mody przed jakimikolwiek znaczącymi dodatkami lub poprawkami zawartości, a zwykli ludzie nie chcieli tego zaakceptować.
Jak już mówiłem, to niebezpieczny precedens, wspomniałem o tym w innym poście, że co wtedy powstrzyma ich przed sprzedaniem ci rozszerzenia DLC, powiedzmy takiego jak Shattered Space, a następnie powiedzeniem: "Podoba ci się ta broń? 3 dolary i możesz ją mieć. Ta zbroja wygląda fajnie, 5 dolarów, a ten fantazyjny nowy statek 10 dolarów i możesz mieć do niego dostęp". Jako fani nie powinniście chcieć widzieć gry pociętej i sprzedawanej kawałek po kawałku, a powinniście widzieć w tym problem. Sposób, w jaki powinno się to zrobić, jeśli chcą pobierać opłaty, to zrobić to jako DLC, jedna i gotowa płatność i otrzymasz dostęp do całej późniejszej zawartości z tej grupy. Obecna metoda nie jest przyjazna dla konsumenta i, szczerze mówiąc, drapieżna - dostajesz darmowy kąsek, a potem musisz płacić za więcej.
Dodanie płatnych modyfikacji rozpoczęło nowe bombardowanie recenzji, a część społeczności próbuje dobitnie pokazać swoje niezadowolenie. Zwróćmy jednak uwagę, że są również gracze, których cieszą nowa zawartość i inicjatywy deweloperów.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.