Nowe narzędzia Apple do przenoszenia gier na Mac obsługują instrukcje AVX2, a to daje duży przeskok wydajności
Apple dość nieśmiało, ale jednak konsekwentnie wchodzi w rynek gier komputerowych, udostępniając programistom interesujące zestawy narzędzi i możliwości do budowania i konwertowania gier na systemy operacyjne iOS, iPadOS, MacOS czy VisionOS.
Wczoraj mogliście przeczytać nieco więcej o nadchodzących grach na Maca, a dzisiaj do sieci przedostało się więcej szczegółów odnośnie nowych narzędzi programistycznych. Wkrótce po zakończeniu przemówienia na WWDC 2024 deweloperzy mogli pobrać zestaw narzędzi zwany Game Porting Toolkit 2. Okazało się, że wspierają one zestaw instrukcji AVX2, a to bardzo kluczowa informacja.
Powyższe instrukcje w znacznym stopniu poprawiają wydajność zmiennoprzecinkową, co powinno przełożyć się na znacznie łatwiejsze portowanie wybranych tytułów na przyszłe komputery wyposażone w procesory Apple M4, czy tablety iPad Pro. Najnowsze gry, takie jak Alan Wake 2, do działania wymagają AVX2. Według YouTubera "Vladima Yuryeva", najnowsze instrukcje dostępne są wyłącznie dla Apple M4. Nie wspierają ich niestety M1, M2 i M3.
Chociaż nie wszystkie tytuły wymagają AVX2 do działania (gry na Unreal Engine 5 dla przykładu radzą sobie bez tego), to i tak możemy mówić o znaczącym postępie w rozwoju gamingowym ekosystemu Apple. Kto wie, może za jakiś czas doczekamy się równolegle wydawanych pozycji zarówno na Windowsa, jak i MacOS? Zdaje się, że wszystko do tego zmierza.