Joanna z Perfect Dark. Kontrowersje wokół „kwadratowej szczęki” rozwiane przez dewelopera
W odpowiedzi na krytykę dotyczącą zbyt „kwadratowej szczęki” Joanny z gry „Perfect Dark”, jeden ze deweloperów podzielił się zdjęciem modelki, która posłużyła za inspirację do stworzenia postaci.
Deweloper, Del Walker, mający doświadczenie w pracy nad grafiką w studiach takich jak Naughty Dog czy Respawn Entertainment, postanowił odpowiedzieć na zarzuty graczy.
It's also not worth explaining camera perspectives or field of views either. It's clear they ultimately do not like how real adult women look. pic.twitter.com/frb6m2e5e6
— Del Walker 🇵🇸 (@TheCartelDel) June 11, 2024
Walker w swoim tweecie pokazał, że modelka, której wyglądem zainspirowało się studio do stworzenia wyglądu postaci Joanny Dark, posiada naturalnie „kwadratową szczękę”. Stwierdził, że żadne dodatkowe elementy nie były dodawane do modelu twarzy. „To po prostu, z tej perspektywy, realny wygląd kobiety”.
Deweloper wyraził również swoje zdanie na temat realistycznego przedstawiania postaci w grach, mówiąc, że każdy ma prawo do własnej opinii na ten temat. Jednakże, chciał podkreślić, że krytyka dotycząca szczęki Joanny nie ma podstaw, ponieważ jest to wierne odwzorowanie rzeczywistego wyglądu wspomnianej modelki.
Ta dyskusja podkreśla ciągłe napięcie między dążeniem do realizmu w grach a estetycznymi preferencjami graczy. W przypadku „Perfect Dark” wydaje się, że twórcy postanowili wiernie odtworzyć wygląd modelki, niczego nie zmieniając i nie dodając.