Odwieczna zagadka fanów Life is Strange rozwiązana. Deweloperzy ujawniają tajemnicę

Gry
2038V
Life is Strange
Grzegorz Cyga | 13.06, 21:45

Life is Strange: Double Exposure to nowa gra, w której fani ponownie wcielą się w Max Caufield. Chociaż jest to spełnienie marzeń graczy, jednocześnie przywraca pytanie, które zadaje sobie każdy, kto grał w pierwszą część.

Max Caufield była protagonistką pierwszego Life is Strange. Podobnie jak nadchodząca produkcja, był to tytuł, w którym dokonywaliśmy wyborów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najważniejsza decyzja dotyczyła jednak finału, ponieważ gra oferowała dwa zakończenia. Do tej pory nie wiadomo było, które jest uznawane za kanoniczne, dlatego deweloperzy postanowili uchylić rąbka tajemnicy.

Niedawno miała miejsce transmisja poświęcona Life is Strange: Double Exposure. W nowej opowieści Max będzie starała się przywrócić życie swojej przyjaciółce, Safi, która została zamordowana, więc bohaterka stara się cofnąć w czasie. To z kolei nasunęło pytanie, czy w Life is Strange: Double Exposure gracze doświadczą konsekwencji wynikających z dokonania kluczowego wyboru w pierwszej grze, na które odpowiedzi udzielił reżyser, Jonathan Staucer.

Dla Deck Nine było ważne to, że jeśli mamy stworzyć kolejną przygode Max, gra będzie musiała szanować oba zakończenia. Life is Strange: Double Exposure właśnie to robi. W naszej grze nie ma kanonicznego zakończenia pierwszej części. Double Exposure uwzględnia oba zakończenia w myślach Max, w jej dzienniku, SMS-ach i interakcjach z innymi postaciami.  To, co zdecyduje się ujawnić o swojej przeszłości swoim nowym przyjaciołom, wszystko to odzwierciedla ten ostateczny wybór.

To z kolei tworzy kolejne pytanie, mianowicie, w jaki sposób nasze wybory z pierwszej gry zostaną przywrócone? Tę kwestię rozjaśniła reżyserka narracji, Felice Kuan.

Safi i Max odbędą rozmowę na dość wczesnym etapie, a Arcadia Bay w naturalny sposób po prostu pojawi się w tej rozmowie. Zatem gracze będą mogli ponownie dokonać wyboru, albo spróbować innego.

Jak zauważa, Jonathan Staucer, twórcy chcieli, aby nowe osoby, które zetkną się z Max Caufield po raz pierwszy będą wiedziały o niej wszystko, co jest potrzebne do tego, aby móc towarzyszyć jej w kolejnej przygodzie

Źródło: Eurogamer.net

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper