Czarny rok dla branży gier. Rok 2024 bije wszelkie rekordy
Branża gier wideo przeżywa trudne chwile. W 2024 roku liczba zwolnień przekroczyła już te z całego poprzedniego roku.
Do końca 2023 roku pracę straciło łącznie ponad 10 000 osób. Bieżący rok przekroczył już tę barierę, co jest szczególnie niepokojące, biorąc pod uwagę, że jest to dopiero półmetek.
W styczniu 2024 roku, Microsoft Gaming dokonał masowych zwolnień, redukując swoją załogę o 1900 osób. Riot Games również dodało coś od siebie się do tej ponurej statystyki, zwalniając 500 pracowników i zamykając Riot Forge.
Nie zapominajmy też zamkniętych niedawno studiach należących do Xboksa, takich jak Arkane Austin i Tango Gameworks. Duży graczem, który przyłożył się do niechlubnych cyferek jest także Take-Two, które zwolniło 600 pracowników.
Analitycy przewidują, że liczba zwolnień może wzrosnąć w drugiej połowie roku. Sytuacja ta rzuca cień na przyszłość branży, która już od dłuższego czasu zmaga się z problemami strukturalnymi i wysokimi kosztami produkcji gier.