Starfield nawet w 120 fps na Xbox, ale jakim kosztem? Test konsolowych modów
Starfield otrzymał oficjalny dostęp do modów również na konsolach, dzięki czemu pojawiają się już bardzo ciekawe przeróbki dzieła Bethesdy - również w zakresie oprawy graficznej.
Część z opublikowanych już modów, dostępnych w Creations, pozwala na zabawę w Starfield z frameratem na poziomie nawet 120 fps - również na Xbox Series S. Brzmi fajnie, ale jak łatwo się domyślić kompromisy wizualne, by osiągnąć taką płynność animacji są ogromne. Po włączeniu moda pozbywamy się masy detali, takich jak tłumy, roślinność czy szczegółowość tekstur. Znacznie zredukowane zostaje też jakość oświetlenia, co sprawia, że finalnie gra wygląda mało atrakcyjnie.
Animacja przy ogromnych kompromisach graficznych nie jest stabilna - często trzeba się liczyć ze spadkami framerate'u nawet w okolice 60 fps, np. w miastach. Na okolice 120 fps można liczyć tylko na jałowych planetach i we wnętrzach budynków.
Modyfikacje, które tu zastosowano na konsoli to m.in.: "Uncap FPS for Series S", "Performance Tweaks (Series S)", "Performance Shadows (Series S)", "Remove Grass", "Crowd Reducer" oraz "No God Rays".
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.