CEO Electronic Arts zarobił 25 mln dolarów. „Kosztowało go” to zaledwie 700 miejsc pracy
W roku, w którym Electronic Arts ogłosiło cięcie 700 miejsc pracy, na szczycie tabeli płac znalazł się CEO firmy, Andrew Wilson, który zabezpieczył dla siebie 25 milionów dolarów w formie nagród akcyjnych, wynagrodzenia podstawowego, wynagrodzenia opartego na wynikach oraz innych form kompensacji.
W 96-stronicowym raporcie opublikowanym przez Electronic Arts ujawniono informacje dotyczące wynagrodzeń, bonusów i audytu, co pozwoliło spojrzeć na zarobki najwyższych rangą pracowników firmy w roku finansowym 2024.
Ta wiadomość może wywołać mieszane uczucia wśród pracowników i obserwatorów branży, zwłaszcza w kontekście niedawnych zwolnień. Z jednej strony, sukces finansowy firmy pod jego rządami jest niezaprzeczalny, z drugiej strony, niektórzy uważają, że takie sumy są przesadzone w kontekście globalnej dyskusji o nierównościach dochodowych.
Warto zauważyć, że Electronic Arts osiągnęło znaczące sukcesy w ostatnich latach, w tym rekordowe przychody z gier takich jak FIFA i Apex Legends. Jednak wysokie wynagrodzenie CEO nie zawsze spotyka się z pozytywnym odbiorem, zwłaszcza w obliczu rosnących cen gier, mikropłatności w produkcjach EA czy anulowanych projektów.