30 milionów pobrań na Netfliksie. Niesamowity sukces streamingowego giganta dzięki kultowym grom wideo
Netflix to już nie tylko platforma do oglądania filmów i seriali. Streamingowy gigant liczy się z tym, że konkurencją nie są wyłącznie inne serwisy VOD, dlatego oferuje również dostęp do gier mobilnych. Poza produkcjami powstałymi na własnych licencjach, na urządzeniach mobilnych możemy zagrać w znane tytuły, co jak pokazują nowe badania, się opłaca.
Od jakiegoś czasu w ofercie Netfliksa są gry mobilne. Wśród nich są m.in. dobrze znane tytuły, które otrzymały wersje na urządzenia mobilne. Do takich należy zaliczyć gry z serii Grand Theft Auto, szerzej znanej jako GTA.
Jakiś czas temu Rockstar Games przygotował mobilną konwersję zestawu Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, składającego się z kultowych produkcji, tzn. GTA III, GTA Vice City i GTA San Andreas w odświeżonym wydaniu i 14 grudnia 2023 roku udostępnił Netfliksowi.
Jak twierdzą analitycy z AppMagic, wszystkie trzy gry zostały pobrane 30,3 miliona razy, co jest tym bardziej niesamowite, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że do końca stycznia liczba pobrań wynosiła ponad 18 milionów.
Największą popularnością cieszy się Grand Theft Auto: San Andreas, które może się poszczycić 20,5 milionami pobrań do tej pory. Na drugim miejscu jest Vice City z 6.5 miliona pobrań, a podium zamyka GTA III, które ściągnięto 3.3 miliona razy.
Najchętniej po kultowe produkcje sięgają użytkownicy iOS. San Andreas zostało ściągnięte na urządzenia Apple'a 15,8 miliona razy, podczas gdy na Androidzie jedynie 4.7 miliona graczy grających na Androidzie się na to zdecydowało. Vice City zostało zainstalowane z App Store przez 4.9 mln graczy, natomiast 1.6 miliona pochodzi z Google Play. Podobnie sytuacja ma się z GTA 3, ponieważ na iOS pobrano je 2,4 miliona razy, a na Androidzie 929 tysięcy.
Najwięcej fanów mobilne GTA ma w USA, gdyż szacuje się, że 25% pobrań San Andreas i GTA 3 oraz 23% ściągnięć Vice City pochodzi z USA. Pozostałe miejsca już się różnią w zależności od tytułu. Drugie miejsce na liście pobrań San Andreas zajęła Brazylia z wynikiem 11%, trzecie Indie i Meksyk (po 8%), a na czwartym miejscu znaleźli się mieszkańcy Wielkiej Brytanii (4%).
Wiceliderem pobrań Vice City są Indie (18%), a na trzecim miejscu znalazły się ex aequo Brazylia, Turcja i Wielka Brytania (5%). Z kolei w przypadku GTA III, tuż za Stanami znalazły się Indie (12%), Brazylia (6%) oraz Meksyk i Wielka Brytania (5%).
Dla Netfliksa jest to sukces, który z pewnością da włodarzom do myślenia, w kontekście umieszczenia w ofercie mobilnych odsłon rozpoznawalnych marek. Jednak wiceprezes i szefowa działu gier zewnętrznych, Leanne Loombe niedawno zdradziła, że Netflix chce stworzyć różnorodną ofertę dla graczy. Oznacza to, że oprócz pozyskiwania popularnych produkcji jak Grand Theft Auto, Football Manager Mobile czy Farming Simulator, Netflix chce sam tworzyć gry, oparte na serialach i filmach dostępnych na platformie.