Xbox w chaosie? Kolejny kluczowy pracownik opuszcza Microsoft
Microsoft ogłosił zmiany w dziale marketingu Xbox. Jerret West, dotychczasowy dyrektor marketingu Xbox, opuszcza firmę, by dołączyć do Roblox jako nowy CMO.
CEO Microsoft Gaming, Phil Spencer, potwierdził tę zmianę, oświadczając to pracownikom Xboksa. West, który wcześniej pracował w Microsoft i Netflix, wrócił do firmy w 2019 roku, aby nadzorować marketing konsol Xbox Series S/X. Jego zespół odpowiadał za strategie marketingowe gier i sprzętu Xbox oraz Xbox Game Pass.
Po jego odejściu, Kirsten Ward przejmie kierownictwo nad nowym zespołem ds. marketingu gier. Ten z kolei zostanie włączony do działu treści gier i studiów pod przewodnictwem Matta Booty’ego, a dział marketingu Xbox pod Chrisem Lee będzie odpowiadał bezpośrednio przed Sarah Bond.
Niemniej Microsoft traci kolejnego kluczowego pracownika w zespole. West był odpowiedzialny za wiele udanych kampanii marketingowych Xboksa, a jego odejście mogłoby okazać się znaczącym ciosem dla firmy, gdyby nie fakt, że „Zieloni” są znani z adaptacji i innowacji, więc można oczekiwać, że szybko dostosują się do bieżącej sytuacji.
Roblox, platforma do tworzenia gier, zyskuje doświadczonego lidera w osobie Westa. Jego doświadczenie w rozwijaniu globalnych marek będzie cenne w dalszej ekspansji gry na nowych rynkach.