Xbox nie rezygnuje z ekskluzywnych gier. Microsoft „jest zobowiązany”, by oferować tytuły na wyłączność
W ostatnich miesiącach Microsoft dostarczył na PlayStation 5 kilka solidnych gier, ale wiele na to wskazuje, że firma nie rezygnuje z konsolowej ekskluzywności.
Hi-Fi Rush, Pentiment, Sea of Thieves i Grounded to pierwsze gry Microsoftu, które zadebiutowały na konkurencyjnych platformach. W trakcie Summer Game Fest Phil Spencer stwierdził, że gigant z Redmond chce oferować następne produkcje na sprzętach Sony oraz Nintendo, ale ważne słowa dopowiedział Matt Booty.
Szef Xbox Game Studios mierzy się z trudnym wyzwaniem, gdyż wśród społeczności Xboksa nie brakuje fanów, którzy nie podzielają zdania Spencera i żądają pełnych ekskluzywności dla Xboksów. Jak wiadomo korporacja z Ameryki ma pewien plan, którego do końca nie zdradza, tymczasem Matt Booty potwierdził, że nie wszystkie gry będą dostępne na sprzętach konkurencji.
Będziemy nadal podejmować te decyzje indywidualnie wobec każdego przypadku; jesteśmy absolutnie zobowiązani do posiadania ekskluzywnych premier na Xboksie - to część naszej podstawowej obietnicy - i chcemy nadal dostarczać nasze gry większej liczbie graczy na większej liczbie urządzeń w przyszłości. I z pewnością mamy w tym duże doświadczenie z produkcjami, które od dawna były multiplatformowe przez tak długi czas.
Przedstawiciel Xbox Game Studios podczas wywiadu uwzględnił kilka niezwykle kluczowych aspektów. Microsoft wciąż wierzy w gry ekskluzywne i jest „zobowiązany”, by oferować część tytułów wyłącznie na Xboksach i PC.
To dla nas tak naprawdę sprowadza się do utrzymania koncentracji na graczu, prawda? Chcemy być tam, gdzie są gracze. Urządzenie, Xbox, zawsze będzie podstawą tego, co robimy. Konsola jest podstawą tego, co robimy, ale wiesz, cofnijmy się aż do 2016, 2017 roku, kiedy zaczęliśmy wspierać, zaczęliśmy dostarczać wszystkie nasze gry na PC, kiedy zaczęliśmy rozwijać się o takie elementy jak strumieniowanie w chmurze, które pozwala naprawdę sprawdzić grę w dowolnym miejscu. Skupiamy się na upewnieniu się, że wszystko robimy dobrze.
Xbox jest głównym elementem strategii Microsoft Gaming, a konsola to „podstawa” – producent i wydawca inwestuje gigantyczne pieniądze w chmurę, lecz gracze nie muszą się obawiać, że sprzęt zniknie z rynku.
Część graczy zwróciło uwagę na zwrot „ekskluzywne premiery”, wskazując, że gigant z Redmond z czasem będzie oferował więcej produkcji chociażby na PlayStation 5, ale po pewnym czasie od debiutu. I zapewne tak właśnie będzie... Społeczność Xboksa prawdopodobnie będzie mogła jednak liczyć, że niektóre tytuły w pierwszej kolejności zostaną dostarczone na Xboksy i PC, a później (w zależności od sytuacji) trafią na następne platformy.
Do końca roku wyłącznie na Xboksach i PC zadebiutują między innymi Indiana Jones i Wielki Krąg, Avowed, Age of Mythology: Retold oraz Microsoft Flight Simulator 2024, a wcześniej mogliśmy zagrać w Hellblade 2. Trudno narzekać na taki zestaw ekskluzywnych tytułów – nawet jeżeli część z nich w przyszłości znajdzie się na konkurencyjnych sprzętach.