Dlaczego twórcy Hi-Fi Rush zostali zamknięci? Microsoft ma „unikalne wskaźniki tego, jak mierzy sukces”

Gry
2249V
Resident Evil / Hi-Fi Rush / Shinji Mikami
Iza Łęcka | 21.06, 12:33

Matt Booty opisał podejście Microsoftu do swoich zespołów i ich zamykania. Po jego ostatnim wywiadzie ponownie mówi się o Tango Gameworks i wcześniejszym odejściu Shinji Mikamiego.

Na początku maja branżą gier wstrząsnęło ogłoszenie o zamknięciu Arkane Austin, Alpha Dog Games oraz Tango Gameworks. Wielu graczy, pamiętając o znakomitym przyjęciu ostatniej produkcji zespołu – Hi-Fi Rush – oraz całym dorobku Japończyków, nie mogło się pogodzić z tą zmianą. Obserwatorzy branży regularnie wspominają o decyzji producenta Xboksa w kontekście następnych projektów, które zmierzają na rynek. Tak naprawdę nie wiemy, czy te „nietypowe gry”, które będą mogły liczyć na mniejszą sprzedaż, nie spowodują kolejnej fali restrukturyzacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Matt Booty podczas podcastu Strictly Business również opowiedział o strategii Microsoftu w kontekście zamykania studiów. Przede wszystkim szef Xbox Studios podkreślił, że amerykański gigant różnie podchodzi do określonych formacji – zupełnie inne oczekiwania są wobec takich blockbusterów jak Call of Duty, tytułów zapewniających „przewidywalny dochód” jak Forza Motorsport czy Sea of Thieves, a także o grach unikalnych (np. Senua's Saga: Hellblade 2).

Każdy z tych tytułów ma unikalne wskaźniki tego, jak mierzymy sukces. Dla Call of Duty, jednej z największych gier na świecie, będziemy mieć określone cele. To będzie inne dla zespołu takiego jak Ninja Theory, który stworzył grę taką jak Hellblade 2 z około setką ludzi.

Jednocześnie poruszony został temat Tango Gameworks. Booty nie chciał wchodzić w szczegóły, „z szacunku dla pracowników”, lecz jego komentarz podsycił kolejne spekulacje.

To sytuacja w równym stopniu wybiegająca w przyszłość, jak i spoglądająca wstecz na jedną konkretną grę. Na sukces gry składa się wiele rzeczy. Jakie masz przywództwo? Jakich masz kreatywnych liderów? Czy zespół jest tym samym zespołem, który wcześniej dostarczył coś udanego i musimy spojrzeć na wszystkie te rzeczy razem i zadać sobie pytanie, czy jesteśmy przygotowani na sukces w przyszłości.

Przypomnijmy, że na początku 2023 roku Shinji Mikami, szef i założyciel Tango Gameworks, opuścił szeregi firmy. Czy więc zmiana na pozycji lidera mogła wpłynąć na postrzeganie studia przez włodarzy Microsoftu? W pewnym stopniu Matt Booty to zasugerował, podkreślając, że przedsiębiorstwo musiało odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ekipa będzie w stanie odnieść następne sukcesy.

Źródło: VGC

Komentarze (97)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper