Katsuhiro Harada ujawnia historię rywalizacji między serią Tekken a Soul Calibur

Gry
1233V
Soul Calibur
Łukasz Musialik | 25.06, 19:01

Katsuhiro Harada, odpowiadając użytkownikowi na Twitterze, podzielił się historią rywalizacji między seriami Tekken a Soul Calibur. Harada wyjaśnił, że choć mechanika gry jest kluczowa, to na rynku gier większą rolę odgrywa marketing i pierwsze wrażenie.

Harada zaznaczył, że mechanika gry jest ważna, ale nie wystarczająca jeśli chodzi o długoterminowy sukces franczyzy. Podkreślił, że decyzje biznesowe mają ogromne znaczenie. Pomimo sukcesu Soul Calibur 6, gdzie cała seria sprzedała się w 17 milionach egzemplarzy, Tekken osiągnął 57 milionów.

Dalsza część tekstu pod wideo

„Jeśli chodzi o bijatyki, gdyby rynek gier zręcznościowych dalej rozkwitał, zgodziłbym się, że mechanika jest kluczowa. Jednak na rynku gier jedynymi osobami, którzy mogą ją ocenić, są ci, którzy już kupili tytuł” – napisał Harada.

Harada ujawnił, że zmiany korporacyjne i organizacyjne miały wpływ na oba projekty. Soul Calibur początkowo zademonstrował wyższość, ale później przez zmiany w firmie do „Project Soul” przydzielono mniej doświadczonych deweloperów, podczas gdy Tekken zachował swoich najlepszych i najbardziej doświadczonych pracowników.

Rywalizacja między seriami była bardziej konfliktowa, niż się wydaje. Oba projekty miały różną wizję i politykę rozwoju. „Nie chodzi o to, że się nienawidziliśmy, ale nie dziwię się, że niektórzy tak myśleli”.

Pomimo trudności, Harada walczył o to, aby pozostać na w „teamie” Tekkena, zapewniając studiu niezależność decyzyjną, podczas gdy zespół Soul Calibur stał się tym, czym jest obecnie.

Źródło: X

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper