Katsuhiro Harada ujawnia historię rywalizacji między serią Tekken a Soul Calibur
Katsuhiro Harada, odpowiadając użytkownikowi na Twitterze, podzielił się historią rywalizacji między seriami Tekken a Soul Calibur. Harada wyjaśnił, że choć mechanika gry jest kluczowa, to na rynku gier większą rolę odgrywa marketing i pierwsze wrażenie.
Harada zaznaczył, że mechanika gry jest ważna, ale nie wystarczająca jeśli chodzi o długoterminowy sukces franczyzy. Podkreślił, że decyzje biznesowe mają ogromne znaczenie. Pomimo sukcesu Soul Calibur 6, gdzie cała seria sprzedała się w 17 milionach egzemplarzy, Tekken osiągnął 57 milionów.
Okay, since it's lunchtime, let's talk a little about the differences between Soul Calibur (Project Soul) and TEKKEN Project.
— Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN) June 25, 2024
Before we get to that subject, you mention "game mechanics" as a prime example of how to talk about the survival of a game, but things are not that… https://t.co/pxrA5TDzZp
„Jeśli chodzi o bijatyki, gdyby rynek gier zręcznościowych dalej rozkwitał, zgodziłbym się, że mechanika jest kluczowa. Jednak na rynku gier jedynymi osobami, którzy mogą ją ocenić, są ci, którzy już kupili tytuł” – napisał Harada.
Harada ujawnił, że zmiany korporacyjne i organizacyjne miały wpływ na oba projekty. Soul Calibur początkowo zademonstrował wyższość, ale później przez zmiany w firmie do „Project Soul” przydzielono mniej doświadczonych deweloperów, podczas gdy Tekken zachował swoich najlepszych i najbardziej doświadczonych pracowników.
Rywalizacja między seriami była bardziej konfliktowa, niż się wydaje. Oba projekty miały różną wizję i politykę rozwoju. „Nie chodzi o to, że się nienawidziliśmy, ale nie dziwię się, że niektórzy tak myśleli”.
Pomimo trudności, Harada walczył o to, aby pozostać na w „teamie” Tekkena, zapewniając studiu niezależność decyzyjną, podczas gdy zespół Soul Calibur stał się tym, czym jest obecnie.