Branża gier w kryzysie. Większość deweloperów widzi ją w złym świetle
Z ankiety przeprowadzonej przez Game Developer Collective w maju 2024 roku wynika, że branża gier znajduje się w trudnej sytuacji. Na pytania odpowiedziało ponad 600 deweloperów.
Aż 59% z nich oceniło obecne warunki rynkowe jako „złe” lub „bardzo złe”. Tylko 13% respondentów uważało, że sytuacja jest „dobra”, a 26% pozostało neutralnych. Jakie są przyczyny wpływające na złą kondycję rynku gier wideo?
Według deweloperów główną przyczyną są nieuzasadnione oczekiwania inwestorów (61%) oraz złe zarządzanie (58%). Wysokie koszty rozwoju (41%) oraz konkurencja ze strony innych gier (22%) i mediów (10%) również miały znaczący wpływ. Wśród dodatkowych problemów wymieniano wysokie koszty marketingu (21%) oraz brak innowacji (13%).
Co więcej, aż 49% ankietowanych przewiduje, że warunki rynkowe pozostaną takie same przez najbliższe sześć miesięcy, 19% uważa, że sytuacja się pogorszy, a 25% spodziewa się poprawy. Deweloperzy odczuwają presję finansową, co potwierdzają wyniki ankiety – 48% pracowników pełnoetatowych nie osiągnęło prognozowanych wyników sprzedaży, a tylko 13% przekroczyło swoje cele.
I nie ma w tym nic odkrywczego, że branża stoi przed poważnymi wyzwaniami, ale rzut okiem na rynek z perspektywy twórców gier daje nam wgląd na sytuację z ich strony. Decyzje inwestorów i złe zarządzanie oraz rosnące koszty wpływają na złą kondycję rynku gier wideo. I wniosek jest jeden. Aby przetrwać i rozwijać się w trudnych czasach, potrzebna będzie dobrze przemyślana strategia.