Dlaczego czekamy na GTA 6 latami? Były producent Dragon Age wyjaśnia
Mark Darrah, były producent wykonawczy Dragon Age, w niedawnym podcaście wyjaśnił, dlaczego gry takie jak The Veilguard i GTA 6 wymagają wielu lat pracy, zanim trafią na rynek.
Darrah, obecnie konsultant pracujący nad Dragon Age: The Veilguard, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat długiego procesu produkcji gier AAA.
„Jednym z powodów, dla których produkcje gier AAA trwają tak długo, jest po prostu to, że mogą sobie na to pozwolić” – powiedział Darrah. „Patrzą na rynek, analizują, co muszą zrobić, i decydują, że ważniejsze jest stworzenie gry, która ma ogromny wpływ, niż wydanie czegoś na szybko”.
Darrah porównał to podejście do strategii Rockstar z serią GTA: „Wolą, aby gra wychodziła raz na dziesięć lat lub rzadziej i była fenomenem kulturowym, zamiast skracać ramy czasowe i potencjalnie zmniejszyć jej wpływ”.
Wskazał także, że gry AA i indie, które wymagają mniej czasu na produkcję, mogą pojawić się na rynku szybciej z innowacyjnymi pomysłami, zmuszając zespoły pracujące nad grami AAA do dostosowania swoich projektów, co również opóźnia ich premierę.
„Jest wiele powodów, dla których gry AAA zajmują dużo czasu” - podsumował Darrah. „Niektóre z nich mają sens, inne mają sens z punktu widzenia zarządzania firmą, a niektóre są po prostu wynikiem ambicji zespołu oraz oczekiwań graczy, których zespoły boją się zawieść”.
Długi czas produkcji gier AAA wynika z połączenia wysokich oczekiwań graczy, potrzeby wprowadzania innowacji oraz pragnienia wydawców, aby ich gry były czymś więcej niż zapomnianą po roku produkcją. Pomimo wyzwań, które towarzyszą takim opóźnieniom, deweloperzy są skłonni poświęcić więcej czasu, aby dostarczyć produkt najwyższej jakości.