AMD stawia na innowacje! Pobieranie gier na PC już nigdy nie będzie takie samo

Gry
1908V
AMD
Łukasz Musialik | 26.06, 16:53

AMD wkrótce zaprezentuje innowacyjny system kompresji tekstur oparty na sztucznej inteligencji, który może znacząco skrócić czas pobierania gier na PC. 

Technologia nazwana Neural Texture Block Compression (NTBC) zostanie zaprezentowana na Eurographics Symposium on Rendering (EGSR) w Londynie na początku lipca 2024 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

undefined

System NTBC ma na celu zmniejszenie rozmiaru plików tekstur w grach. AMD twierdzi, że nowa metoda kompresji tekstur, wykorzystująca sieci neuronowe, może znacznie zmniejszyć rozmiar danych do pobrania, jednocześnie zachowując wysoki poziom jakości graficznej. Firma zapewnia, że implementacja nowego systemu kompresji będzie prosta i szybka dla deweloperów. 

AMD nie jest pierwszą firmą, która próbuje przeforsować takie rozwiązanie. Już w sierpniu 2023 roku NVIDIA zaprezentowała swoją technologię Random-Access Neural Compression of Material Textures, która wykorzystuje AI do kompresji tekstur, pozwalając na znaczne zmniejszenie rozmiaru plików przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej szczegółowości.

Nowa technologia kompresji tekstur od AMD ma potencjał znacząco skrócić czas pobierania gier, co jest dobrą wiadomością dla graczy. Oczekujemy, że więcej informacji na temat NTBC zostanie ujawnionych podczas Eurographics Symposium on Rendering.

Źródło: X / Twitter

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper