AMD stawia na innowacje! Pobieranie gier na PC już nigdy nie będzie takie samo
AMD wkrótce zaprezentuje innowacyjny system kompresji tekstur oparty na sztucznej inteligencji, który może znacząco skrócić czas pobierania gier na PC.
Technologia nazwana Neural Texture Block Compression (NTBC) zostanie zaprezentowana na Eurographics Symposium on Rendering (EGSR) w Londynie na początku lipca 2024 roku.
We'll present "Neural Texture Block Compression" @ #EGSR2024 in London.
— AMD GPUOpen (@GPUOpen) June 25, 2024
Nobody likes downloading huge game packages. Our method compresses the texture using a neural network, reducing data size.
Unchanged runtime execution allows easy game integration. https://t.co/gvj1D8bfBf pic.twitter.com/XglpPkdI8D
System NTBC ma na celu zmniejszenie rozmiaru plików tekstur w grach. AMD twierdzi, że nowa metoda kompresji tekstur, wykorzystująca sieci neuronowe, może znacznie zmniejszyć rozmiar danych do pobrania, jednocześnie zachowując wysoki poziom jakości graficznej. Firma zapewnia, że implementacja nowego systemu kompresji będzie prosta i szybka dla deweloperów.
AMD nie jest pierwszą firmą, która próbuje przeforsować takie rozwiązanie. Już w sierpniu 2023 roku NVIDIA zaprezentowała swoją technologię Random-Access Neural Compression of Material Textures, która wykorzystuje AI do kompresji tekstur, pozwalając na znaczne zmniejszenie rozmiaru plików przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej szczegółowości.
Nowa technologia kompresji tekstur od AMD ma potencjał znacząco skrócić czas pobierania gier, co jest dobrą wiadomością dla graczy. Oczekujemy, że więcej informacji na temat NTBC zostanie ujawnionych podczas Eurographics Symposium on Rendering.