Microsoft szykował bombę. Xbox oparty na graniu w chmurze
Jakiś czas temu Microsoft miał plany stworzenia konsoli do gier opartej na streamingu, o nazwie kodowej Project Keystone. Urządzenie to miało być przede wszystkim tanie w produkcji i atrakcyjne cenowo w sprzedaży.
Dzięki Project Keystone gracze mieli grać wyłącznie za pośrednictwem Xbox Game Pass, a właściwie powiązaną usługą Xbox Cloud Gaming. Pomysł ten został jednak porzucony z powodu wysokich kosztów. Początkowo zakładano, że cena za konsolę będzie wynosić między 100 a 130 USD, w zestawie z kontrolerem.
Niedawno odkryte zgłoszenie patentowe ujawniło szczegóły dotyczące projektu. Według dokumentacji ujawnionej przez Windows Central, urządzenie było na tyle małe, aby zmieścić się pod każdym telewizorem lub za monitorem, a do jego działania wystarczył jedynie kontroler, połączenie internetowe i zasilanie.
Project Keystone miałby prostą konstrukcję z portem zasilania, HDMI, Ethernet z tyłu oraz jednym portem USB z przodu do podłączenia akcesoriów lub ładowania kontrolera. Urządzenie miało naśladować estetykę Xbox Series X|S, zachowując przy tym niski pobór mocy.
Zgłoszenie patentowe zostało złożone w 2022 roku, ale projekt nigdy nie został zrealizowany. W zeszłorocznych przeciekach sugerowano, że Keystone nadal jest rozwijany przez Microsoft, ale brak jakichkolwiek informacji wskazuje na to, że jest to raczej zamknięty temat.