Microsoft szykował bombę. Xbox oparty na graniu w chmurze

Gry
4269V
XBOX KEYSTONE / Wizja artystyczna
Łukasz Musialik | 26.06, 20:46

Jakiś czas temu Microsoft miał plany stworzenia konsoli do gier opartej na streamingu, o nazwie kodowej Project Keystone. Urządzenie to miało być przede wszystkim tanie w produkcji i atrakcyjne cenowo w sprzedaży.

Dzięki Project Keystone gracze mieli grać wyłącznie za pośrednictwem Xbox Game Pass, a właściwie powiązaną usługą Xbox Cloud Gaming. Pomysł ten został jednak porzucony z powodu wysokich kosztów. Początkowo zakładano, że cena za konsolę będzie wynosić między 100 a 130 USD, w zestawie z kontrolerem.

Dalsza część tekstu pod wideo

undefined

Niedawno odkryte zgłoszenie patentowe ujawniło szczegóły dotyczące projektu. Według dokumentacji ujawnionej przez Windows Central, urządzenie było na tyle małe, aby zmieścić się pod każdym telewizorem lub za monitorem, a do jego działania wystarczył jedynie kontroler, połączenie internetowe i zasilanie.

Project Keystone miałby prostą konstrukcję z portem zasilania, HDMI, Ethernet z tyłu oraz jednym portem USB z przodu do podłączenia akcesoriów lub ładowania kontrolera. Urządzenie miało naśladować estetykę Xbox Series X|S, zachowując przy tym niski pobór mocy.

undefined

Zgłoszenie patentowe zostało złożone w 2022 roku, ale projekt nigdy nie został zrealizowany. W zeszłorocznych przeciekach sugerowano, że Keystone nadal jest rozwijany przez Microsoft, ale brak jakichkolwiek informacji wskazuje na to, że jest to raczej zamknięty temat.

Źródło: theverge.com

Komentarze (91)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper