Użytkownicy Apple Pay stracili ogromne pieniądze. Telefon nagle zaczął sam realizować transakcje

Technologie
4965V
Apple Pay
Maciej Zabłocki | 28.06, 13:39

Apple na Węgrzech nie ma łatwej sytuacji. Tamtejsi użytkownicy zaczęli masowo zgłaszać problemy z działaniem Apple Pay. Usługa nagle zaczęła automatycznie realizować transakcje, przez co klienci potracili spore kwoty ze swoich kont. 

Jak donosi jeden z użytkowników Apple Pay, jego karta w niewyjaśnionych okolicznościach zrealizowała samodzielnie 74 transakcje o wartości ponad 6000 zł. Problem jest dość powszechny w całym kraju, ale dotyczy na ten moment wyłącznie węgierskich banków. Co gorsza, ich klienci, którzy zgłaszają te problemy, nie mogą liczyć na wsparcie instytucji finansowych. Te bowiem odsyłają do Apple, które jest świadome istnienia problemu i ponoć pracuje nad rozwiązaniem. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Część poniesionych opłat prawdopodobnie wynikała z anulowanych wcześniej subskrypcji, które w dziwnych okolicznościach nie zostały anulowane. Inne kwoty pobrane z kont są jakby kopią wcześniejszych transakcji. Wielu klientów zrezygnowało na ten moment z korzystania z Apple Pay, by uniknąć dalszych nieuzasadnionych obciążeń rachunków bankowych. Problem leży po stronie kodu i serwerów Apple i ma zostać rozwiązany w najbliższych godzinach. 

Oby powyższe problemy nie przedostały się do innych krajów, w tym do polskich użytkowników. 

Źródło: WCCFtech

Komentarze (55)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper