Porażka gier AAA na smartfonach. Wyniki sprzedażowe mówią wszystko o tym eksperymencie

Gry
2387V
Mirage
Bartosz Dawidowski | 03.07, 07:57

Kilku dużych wydawców próbuje ostatnio wprowadzać swoje konsolowe gry AAA na smartfony. Okazuje się jednak, że takie mobilne premiery sprzedają się bardzo słabo.

Dane z Appfigures są bardzo słabe dla takich smartfonowych konwersji jak Death Stranding, Resident Evil 4 Remake, Resident Evil Village czy Assassin's Creed: Mirage. Według informacji przedstawionych przez serwis tylko 3 tysiące osób skusiło się na zakup iPhone'owej wersji Assassins' Creed Mirage, 7000 graczy nabyło Resident Evil 4 Remake i ok. 6000 osób zdecydowało się kupić Resident Evil Village. Death Stranding w wersji mobilnej znalazło ok. 10 tysięcy nabywców

Dalsza część tekstu pod wideo

Patrząc na te dane można uznać eksperyment z wprowadzaniem świeżych gier AAA na smartfonach za niewypał. Wygląda na to, że posiadacze smartfonów, przyzwyczajeni do modelu free-to-play (który, dodajmy, generuje co roku miliardy dolarów właśnie na platformach mobilnych), nie są chętni by wydawać znacznie większe kwoty, na duże gry singleplayer.

Najnowszym wydawnictwem tego typu jest Resident Evil 7 Biohazard, który właśnie trafił na iPhone/iPad/Mac. Już niedługo przekonamy się, jak będzie wyglądać sprzedaż tego portu. Poniżej zwiastun premierowy gry oraz trochę rozgrywki z wersji na iOS.

Źródło: https://mobilegamer.biz/those-assassins-creed-resident-evil-and-death-stranding-ports-have-bombed/

Komentarze (88)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper