Główny architekt PS5 w szoku. Ray tracing i 60 FPS-ów hitem, a porty na PC łatwiejsze niż się wydawało

Gry
8341V
PS5
Łukasz Musialik | 03.07, 19:18

Mark Cerny, główny architekt systemu PlayStation 5, wyraził swoje zaskoczenie szerokim przyjęciem technologii ray tracingu oraz dążeniem do 60 klatek na sekundę w grach obecnej generacji. 

Cerny zakładał, że ray tracing pojawi się w późniejszym etapie cyklu życia konsoli, jednak kilka tytułów startowych wspierało już tę technologię. Był także zdziwiony, że 60 FPS-ów stało się standardem, co nie było typowe dla poprzednich generacji konsol, gdzie dominowały gry z 30 FPS-ami.

Dalsza część tekstu pod wideo

W jednym z wywiadów Cerny podkreślił, że dodanie ray tracingu do PS5 było późną decyzją, jednak szybko zyskało popularność wśród deweloperów. Ponadto odniósł się do wpływu SSD w PS5 na przemysł komputerowy i przyznał, że porty gier z PlayStation na PC okazały się łatwiejsze, niż przewidywano. Aby zrekompensować brak niestandardowych funkcji konsoli na PC, zwiększono minimalne wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM.

Stwierdził również, że ekskluzywne gry z konsoli Sony, które trafiły na PC, wymagały pewnych dostosowań, ale ogólnie ich konwersje przebiegły sprawnie. Cerny wskazał, że przyszłe modele, takie jak PlayStation 5 Pro, mogą zawierać inne dodatkowe funkcje, które wpłyną na branżę, podobnie jak bazowy model PS5.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (113)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper